Boön

I måndags hände inget speciellt. Rätt skönt faktiskt. Linas kompis Åsa skulle egentligen ha kommit på besök, men fick förhinder. Lina och Malte kom över på frukost och sedan gick vi en runda på stan. Jag fick inte vara där så länge för den dåliga timingen talade om att det var dags för Ella att äta. Emmelie och Lina kom strax efter hem och vi åt lite middag. Därefter somnade vi alla i soffan. Man blir faktiskt trött av att inte göra något alls. :)


Mamma Jessika och Ella sover sött!

Emmelie for iväg på träning på kvällen medans jag blev kvar i soffan med en film, "Street Kings" med Keanu Reeves som gick på Canal+. Helt ok. Efter det badade jag vår lilla tjej. Det behövdes verkligen nu när hon kräks så mycket mera. Och det bästa är att hon gillar att bada.
När Emmelie kom hem och hade duschat slog vi oss ner i soffan och kollade på första avsnittet av "Varuhuset" som Emmelie fick i dvdbox av mig när hon fyllde år. Nostalgi! :) Serien är ju från 1987 så ni kan ju tänka er kläder och frisyrer. Ja man skrattar en del av bara det. :) Det slog mig sen att det kommer nog att komma rätt många boxar av serien. Undra om man kommer köpa alla? Är de verkligen värda det? Så bra är ju inte serien...

Igår for vi i väg och veckohandlade på förmiddagen till först Lidl och sedan till Coop. Detta är något som vi inte brukar göra, men vi tänkte att det kanske var en bra idé att börja med det. Vi hade ju lite att handla till Emmelies kalas som är på söndag också. Skönt att slippa iväg och handla dagen innan kalaset. Ella satt i sin bilbarnstol hela tiden och sov. Hon är så duktig vår lilla tjej.
Vädret var rätt fint igår så vi beslutade oss för att åka ut till Boön. Vi tog med oss lite kyckling och bröd. Om man går direkt till vänster ute på ön, kan man köra barnvagnen. Bra tycker vi. Där är plan yta, och mycket lugnare än på sternö. Först var det lite disigt, men det blev klarare och varmare. Nettan med hela sin familj kom ut till oss lite senare också. Skönt att bara sitta och vara. Vi fick lite bröd över, så Noah passade på att mata gräsänderna som simmade runt i viken.


Ella med sin något för stora solhatt. :)


Gräsänderna ville ha mat...


Noah matar...                     ...och äter...                      Mamma Anette hjälper till


Lilla Elsa i pappas trygga famn.

Emmelie tränade på kvällen i vanlig ordning. Jag hade en orolig liten tjej här hemma som fick bäras runt i Baby Björnen. Då somnade hon tvärt och jag fick lite gjort.
Dam EM i fotboll har börjat och igår hade Sverige premiär mot Ryssland. Det var rätt länge sedan jag såg Sveriges damer spela så bra. För en gång skull var det rätt underhållande. De vann rätt lätt med 3-0.
När Emmelie kom hem fortsatte vi att se "Varuhuset". Del 2 och 3 blev det denna kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0