Bröllop!

I lördags var det dags för Magnus och Malins bröllop. Förmiddagen bara sprang iväg. Man skulle stryka sin klänning, måla tånaglarna och sådant som man sparat till sista dagen. Det är ju så typiskt att man gör så. Och till på köpet ville Ella inte alls ligga själv när vi gjorde oss iordning. Det slutade med att Emmelie tog fram Baby Björnen och satte henne i den för att få något gjort. Till råga på allt ösregnade det ute. Så vi fick springa ut i omgångar med saker till bilen.

Bröllopet gick av stapeln i Elleholms mysiga lilla kyrka. Det var mycket vackert, och en eller två tårar föll. Tur man fått en näsduk. :) Självaste Cecilia Vennersten sjöng "Det Vackraste". Det tog ett tag innan vi förstod att det var hon som sjöng, jag trodde först att hon var en brudtärna. Det var hur fint som helst. Det mest pinsamma, och för den delen roligaste, som hände under vigselakten var när vår kära lilla Ella släppte en rejäl brakare i blöjan. Det var under "tager du.." akten, alldeles tyst i kyrkan, förutom detta "lilla" brak, och detta "lilla" brak skulle lika gärna kunnat vara jag. :)
Jag tyckte verkligen synd om brudparet som fick sånt taskigt väder på sin bröllopsdag, men vädrets makter rår man ju inte på. Det blev snabbt in i limosinen för brudparet efter utgången.
Festen hölls på Saltsjöbaden. Temat var rosa. Och de hade verkligen tänkt på alla små detaljer, från toapappret med brudparen till vigselringar bland ljusen. Maten var fantastisk, Thai buffé. Vi var så nöjda. Ella skötte sig perfekt hela kvällen. Jag fick gå i väg för att amma ett par gånger (på Magnus Ugglas kontor :)), men annars sov hon sig genom hela kvällen. När sedan det blev live band fick vi dra oss hem. Trots hörlurar blev det för högt. Tack Magnus och Malin för en trevlig kväll!










Nettan och Håkan


Jessika och Emmelie

Söndagen blev en lugn dag. Vi sov ut, eller rättare sagt vi sov när Ella sov. Bra var nog det, för hon förblev orolig och hade ont i magen i omgångar nästan hela dagen. Av Nettan fick jag reda på att Elsa också hade haft ont i magen. Antagligen beror det på thaimaten från dagen innan. Nu blir det ingen mer thai på ett tag. :(
Vi gick och handlade på City Gross, och gick därefter en runda. Skulle nog gjort tvärtom. Vagnen var hur tung som helst. Och dumma som vi var valde vi rundan med de långa backarna. :)
På kvällen kom fyra Lörbytjejer på besök. Martina, Emma, Jessica och Borgman. De hade jättefina kläder och en kanin med sig till Ella. Emmelie hade gjort paj, vi fikade och hade Mjällby matchen på i bakgrunden. Hade gjort en beställning på SverigeWebben på Mjällby-Assyriska för 49 kronor. Kvalitén var sådär. Bilden var rätt korning och kommentatorn lät som han kom från en burk. Matchen slutade 1-1, rätt ok för tabellen.
Vi avslutade kvällen med att kolla på Beck "Sista Vittnet". Hade fixat morötter och dip till det. Jag ville egentligen ha godis, men Emmelie tycker vi blivit så tjocka! :) Och det är sant. Jag har inte fått ner min gravidmage som jag velat. Emmelie tränar i alla fall regelbundet. Jag måste börja röra på mig mera.

Idag sov vi inte riktigt lika länge. Jag var uppe och ammade vid sjutiden, och sedan vid halv tio. Emmelie gick iväg vid nio tiden för fotvård till "Oh My Good" :).
Vid halv tolv kom Emmelies kusin Cissi, hennes dotter Johanna, Ina, Lina och Malte på fika. Ella fick en superfin gungzebra, och även Malte fick en. Cissi och Emmelie hjälptes åt att sätta ihop dem. Johanna var så glad för både Ella och Malte. Bra, för vi kan behöva en barnvakt framöver. :)


Johanna & Ella                  Johanna & Malte            Gungzebrabygge


Gungzebran från Micki


Emmelie klarar två ungar lätt!! :)

Emmelie hade träning ikväll. Jag fick verkligen ingenting gjort. Ella var inte alls på humör. Ville inte ligga själv, och blev jätte hungrig tätt mellan amningarna. Efter det fick hon jätte ont i magen och bara skrek. Dagarna svänger verkligen. Vissa dagar är smidigare än andra. Enklare blev det när Emmelie kom hem.

Här kommer lite bilder på vår älskling. Hon skrattar mycket nu. Det är så härligt att se.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud vad söt hon är..... måste träffa henne snart, Cesar är lite puss sugen också:)

2009-08-18 @ 05:17:09
URL: http://cesar.bloggagratis.se
Postat av: Josse

Hejhej.. Hittade denna bloggen för några dagar sen=) Så söt er lilla dotter är! Helt underbar, blev så glad nu när jag läste inlägget från i går och fick se bilder på Magnus eller "Stollen" som kallar honom. (Kände honom när jag var liten skit!)Jättefina bilder





2009-08-18 @ 08:47:34
Postat av: Anonym

Vad trevligt med bröllop.....Elleholms kyrka blir på något sätt så ombonad och härlig pga att den är så liten..Häftigt att få höra Cecilia sjunga "sin låt" live...Förstår att du undrade om hon var brudtärna - hon flyter liksom in...eftersom hon är så enkel....Vi var på en kompis bröllop och där sjöng också Cecilia sedan var hon med på festen efteråt eftersom brudparet är vänner med Cecilia...En underbar och trevlig människa....

2009-08-19 @ 12:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0