Hemma själva...

Blev helt chockad i morse när jag vaknade. Klockan visade halv sju. Och inte hade jag blivit väckt en enda gång sen jag släckte lampan vid halv 12 tiden. Hon sover något helt fantastiskt, vår Ella. Hon vaknade till i alla fall, fick mat och sov sen till nästan 11.

Emmelie åkte vid halv 10 tiden mot Göteborg och Johanna och Magnus bröllop. Känns lite vemodigt att inte följa med, men nu är det som det är. Inte mycket man kan göra åt saken. Man får inse fakta helt enkelt.
Jag gjorde mig iordning lite snabbt efter det att Ella fått mat, och for ut en snabb runda på stan. Ella har varit lite röd i baken och jag blev rekommenderad en salva på apoteket, Inotyol, av Nettan. Gick och köpte den, och sedan ner till Bus och Rackartyg. Hade lite presenter att köpa. Idag hade vi mer tur. Idag var det öppet. Passade på att köpa godis på favoritstället, Gottepralinen, och hyrde samtidigt en film. "Revolutionary Road" med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet. Den har fått bra kritik. Ska se den ikväll!

Vädret var fantastiskt idag. Varmt! Idag skulle man legat vid havet eller så. Men ingen var hemma för det. Idag verkar ha varit den mest upptagna dagen på året. Antingen bröllop, dop eller andra åtaganden. Pappa körde Josse till ett bröllop i Näsum eller så, så mamma var hemma i trädgården och solade. Jag tog bilen dit efter min snabba runda på stan. Ella och jag stannade hela eftermiddagen. Satt ute, gick en runda med vagnen. Bara slappade. Så härligt! Mina föräldrar bor verkligen härligt. Ute på landet, men ändå nära till stan. Innan jag åkte hem fick jag middag, lax. Min favorit. Nu slapp jag fundera på mat denna dagen också. Tack kära föräldrar!

Nu blir det lite plock med tvätt odyl innan det blir soffan och filmtajm.

Kommentarer
Postat av: Mia Swain

Hejsan Jessica,

Vad roligt det var att springa på dig och lilla Ella här om dagen. Duktig hon är som sover så bra! Ville bara rekommendera en annan bra "rumpsalva", Silon, på apoteket. På mina barn har den faktiskt varit bättre än Inotyol. Bara ett litet tips...Kram Mia

2009-08-03 @ 00:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0