Löddeköpinge

Tisdagen började med att vi var barnvakt till Malte, Lina skulle iväg till doktorn. Det var ju inga problem alls. Han sov sig genom hela barnpasset. Det kan vi göra fler gånger. :)
När Lina kom tillbaka tog vi en tur på stan. Vi behövde handla lite på ICA. Det var ingen direkt värme, utan det blåste en hel del. Vi gick hem rätt snabbt och Emmelie satte igång med att laga köttfärssås. En sak som vi definitivt måste bli bättre på sen när semestern är över är att laga mer mat hemma. Vi äter mycker ute, och mycker onyttigt! Lina kom hem till oss igen och åt. Vi passade på att prova Ellas sommarmössa på Malte, Ella kan tyvärr inte ha den ännu.


Malte i rosa sommarhatt!!!

Emmelie gick och klippte sig, och jag for ut till mina föräldrar i Torarp. Mamma ville så gärna träffa Ella. De är så glada i henne. Jag ser knappt röken av henne när jag är där. :)
När jag skulle byta blöja hade hon gjort ner sig fullständigt. Blöjan (som tillhör märket ICA och som vi fått) är verkligen värdelös till henne. Endast denna dagen både kissade och bajsade hon genom alla sina kläder. Jag hade varit lite slarvig och glömt lägga ner reservkläder i väskan, så mamma rotade genast fram mina och min systers gamla kläder som vi hade som små. Här ser ni resultatet. :) Rätt sött ändå tycker jag!


Ella i 70talsstuk!

Jag skulle köra direkt från Torarp ner till Lörby för att kolla när Emmelie spelade match. Innan dess körde jag och mötte upp henne i Mörrum, där de har samåkningen, för att plocka upp rena kläder till Ella. Hon hade väl egentligen klarat sig i "kanindressen", men jag kände att jag ville klä henne i hennes egna kläder.
I Lörby blåste det en del. Karin, Lina, Malte och Cissi var också där. Träffade även på Hannas Fredrik. I andra halvlek ville Ella absolut inte ligga i vagnen. Hon var nog på gränsen till hungrig. Ibland håller hon sig en kortare tid när hon ammat det ena bröstet. Jag tog upp henne och hon satt så tyst och tittade på matchen, en stund.. Sen fick jag upp och gå med henne i famnen. Lörby vann stort, 11-0. Pinsamma siffror!


Ella tittar på sin 2a fotbollsmatch! Kolla in mössan!! :)

Igår blev en lång dag. Vi hade bestämt oss för att köra ner till Löddeköpinge för att hälsa på Emmelies jobbakompisar. Vi kom nog iväg vid halv nio tiden. Fick stanna på halva vägen och amma i bilen. Det gick faktiskt bra. Vid elva halv tolv tiden var vi framme. Jag fattar inte hur Emmelie orkar köra denna sträckan flera gånger i veckan. Enkel resa två timmar.
Vi hälsade först på på Jem & Fix avdelningen, och därefter en trappa upp på Harald Nyborg. Hon jobbar med fantastiskt trevliga människor. De hade varit så gulliga och lagt ihop till en present till Ella, röda kläder från PoP. Av Harald Nyborg avdelningen fick hon en spargris.. Gulligt!


Helena                                 Håkan


Christina                             Henrik

Vi gick med Helena, Håkan och Mats till Center Syd för att äta lunch. Det blev något grekiskt som bara var sådär gott. Men tzatsikin var super god. Emmelie hann även med att köpa ett par skor på vägen dit.. i turkost! :)
Jag och Emmelie for sedan till Nova, ett rätt stort shoppingcenter utanför Lund. Där har vi varit förut när Emmelie bodde hos Lina och Mikael, när de bodde i Lund. Det blev ju så att vi gjorde av med lite pengar. Jag hade en del sparat sen födelsedagen, när jag kände att jag ändå inte kunde köpa kläder som passade. Det blev lite t-shirts bla från Carlings. Annars var det mest Ella vi prioriterade. Ska lägga ut bilder på hennes coola skor hon ska ha i höst.
Dagen gick bra. Jag gillar ju inte det där med att amma offentligt, men det gick. Jag hade ju inget val. Ena gången blev i och för sig i bilen, men den andra gången fick bli där inne. Med Ella i ena armen och en Smootie i den andra så gick det rätt bra. :)
Vi åkte mot Karlshamn igen vid halv sju tiden. Ella sov hela vägen hem. Innan vi var hemma körde vi inom Johanna och Magnus i korpadalen (där Johannas föräldrar bor) och sa ett snabbt hej. De ville se Ella. Vi stannade knappt en halvtimme, men det var kul att se dem. De hade fin färg efter sin smekmånad. Och.. vi fick en påse plommon med oss hem. Gott!
Jag bara ammade när vi kom hem, sen bums i säng!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!



Amma "offentligt" - kan vara tufft.....Tips köp en amningströja så blir man liksom inte så naken....(den har liksom hål på mitten och magen blir då fortfarande täckt)

2009-08-21 @ 00:12:19
Postat av: Laura

Hej hej!

Läser fortf er blogg titt som tätt:-) Skönt att de går så bra me er lilltjej. Vår lilla gumma växer så de knakar o sover sååå bra på nätterna, vilket ju är guld värt.

De där me amma offentligt kan va jobbigt, men jobbigast de första gångerna innan man vant sig. Såg att du fått ett tips om amningströja o de är en bra idé. Annars läste jag ett annat tips i en annan tidning. De är att man kan ha ett linne o så har man en tröja över. så drar manb upp röjan då man ska amma o tar ner linnet så de liksom blir ett hål bara i brösthöjd...haha... svårt o förklara men hoppas du fattar. haha...annars får du höra av dig igen så ska ja ge bättre förklaring:-D

Ha de så bra.

Denna veckjan börjar de ju på församlingshemmet såg jag i tidningen. Den 26 närmare bestämt, får väl se när ja traskar dit. Är ju stor skillnad nu när man har två barn än bara ett... Då var man fri o släpade me sig "ungen" dit man själv ville:-)

vi ses!

2009-08-21 @ 21:12:46
Postat av: Annika Nilsson i Kalmar

Hej Jessika och grattis till den lilla prinsessan. Anna J med familj var förbi idag, på väg hem från Fia. Hon berättade, bland annat, om er blogg och jag blev givet nyfiken. Kul läsning. Känner igen mig i beskrivningarna av småbarnstiden fast det var ett bra tag sedan. Det är också roligt att läsa om fotbollen. Jag är ju fotbollsänka fast har inte lika stort intresse som du. Ha det bra. Kramar från Annika. (ses vi den 10 oktober?)

2009-08-22 @ 20:02:48
Postat av: Emma

Den där dressen var ju supersnygg! Hade jag lätt velat ha!=) Kläderan som vi hade när vi var små var inte alls så fina...

2009-08-22 @ 21:30:30
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0