Värmebölja

Varför är man så dum att man bokar in massa besök när det är som varmast ute? Man skulle ju hellre vilja ligga på stranden än att sitta inne i denna varma lägenheten. Men men. Jag tycker det är trevligt med besöken, men om nu vädret bara är så här fint en kort tid, kanske man kunde flytta alla besöken framåt.

Som igår tex. Då insåg vi att vi måste dra till stranden. Vi hade först Magnus, min gamla Video Center kollega, här. Här hade vi varit smarta och lagt besöket tidigt, klockan 10. Det var så tidigt att jag gick omkring i de minst finare kläderna, Team Sportia shorts och en gammal sliten t-shirt. Men prioriteringen på morgonen är ju Ella, inte mamman. :) Mamman fick alltså inte tid att byta om.
Det var så kul att träffa Magnus. Vi sålde vår butik för 3,5 år sedan, och sen dess har vi inte haft så mycket kontakt. Det är väldigt synd. Vi har ju så kul och trevligt när vi väl ses. Och hur många har det film intresset som vi har? Jag vet inte så många. I och för sig har jag legat av mig lite de senaste åren, men jag sätter gärna på en bra film då och då.
Han hade varit så söt och köpt kläder i rosa till Ella. Magnus har många dålda tallanger!! :)

Efter Magnus gått for vi ut på stan. Och det var väl det som var det dummaste den dagen. Värmeböljan låg som ett täcke över Karlshamn. Vi gick ner till Leksakshuset för att hämta två hängen till barnvagnsleksaken Ella fått av Jan & Agneta. Den hade endast en kardborrehänganordning, och det funkade inte på vår vagn. Vi träffade på Nettan och barnen, och de skulle ut till Sternö senare. Vi beslöt oss för att köpa med oss baguetter, och for ut dit själva. Det gjorde vi rätt i. Klockan var i och för sig rätt mycket, men det var bättre att sitta där ute än inne i vår lägenhet.
Nettan var redan där med barnen. Även Jessica var där med Eric. Anna min gamla barndomskompis låg jämte med sin familj. Äntligen fick vi träffa Fia-Lisa som föddes ca 2,5 vecka före Ella. Hur söt var inte hon då? Jättesöt! Undra om Ella och Fia-Lisa ska växa upp och göra lika många hyss som sina mammor? Undra om de kommer måla om "stubbar som omgärdar någons trädgård" i silverfärg, som vi? :) Vi får se.


Fia-Lisa. Hur söt som helst.


Jesper, Annas mellersta son.


Noah är ju bara sötast in i sin soldräkt!


Elsa och Ella. Jag säger det igen. Två blivande bästisar!

Vi var hemma vid halv sex tiden ungefär. Då kom Anna Nygård från Stockholm. Vi beställde thai mat. Inte alls så gott idag som det brukar vara. Men jag var ju i och för sig sugen på kebab. Vi hade en skön och avslappnande kväll. Kollade lite på gamla pinsamma kort från en nyårsafton för längesedan. :)
Av Anna fick Ella en fantastiskt fin bok, som jag tror vi kommer ha mycket nytta av framöver. Vi är ju medvetna om att Ella kommer ha många frågor när hon växer upp. Hon kommer säkert fråga varför hon inte har någon pappa osv? Då kan vi använda oss av den boken, till en början i alla fall. Boken är köpt på Hallongrottan i Stockholm. Jag länkar sidan här:
http://hallongrottan.myshopify.com/


Familjeboken. Grymt snygga illustrationer!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0