Götelaborg!

I helgen var vi i Göteborg och hälsade på goda vänner, Johanna och Magnus. Så skönt att komma hemifrån ett tag. Vi hade dessutom pratat så länge om att åka upp till dem.
Vi åkte nästan direkt efter babysimmet på fredagen. Lite mer än 4h tog det. Lite stopp för att mata Ella blev det och regn och rusk på vägen. Tack Mikael för att vi fick låna GPS:en. Den behövdes inne i Göteborg.
Väl framme hade Johanna och Magnus förberett middag till oss. Fläskfilé och potatisgratäng med farligt god rödvinssås. Mums!
Vi hann även se slutet på Idol. Min favorit Mariette är nu ute, sorgligt, men hennes låtval var något konstiga. Det slår nästan aldrig fel när någon åker ut. Låtvalet har stor betydelse! Genesis i all ära, men det skulle nog varit något annat. Fast det klart, allt är kanske värt en chansning. Nu får jag kanske hålla en liten tumme för Calle eller Erik i stället, Tove orkar jag inte med!

På lördagen gick vi på julmarknaden i Haga. Jag säger det bara en gång, men det är inte praktiskt med barnvagn i folksamlingar eller trånga gator och butiker. Puh vad svettigt det blev bitvis!
Hagabullen var ett måste!! :)



Emmelie, Johanna och Magnus hugger i. :) Även jag fick en kant... Härligt saftiga!



När det sedan var dags för lunch var det hur svårt som helst att hitta ett passande matställe. Det var dags för amning dessutom, så sittplats var ett måste. Många stället vi passerade fick man inte ta med sig barnvagn in, det var lördag! I och för sig förståligt, de tar ju en del plats. Till slut hittade vi ett grymt bra ställe, med sittplats och plats för vagnen.

Mmm... tycker Johanna och Magnus. :) Staffan, vän till Johanna och Magnus hade joinat oss, och surplar här soppa medans jag åt god mos.



Emmelie och Ella vilar benen på lunchen i Göteborgs vimmel!


Godare köttbullar får man leta efter. Inget går upp mot hemmagjorda.



Emmelies Cesarsallad.



Ella fungerade så bra med både Johanna och Magnus. Magnus har även lärt Ella att boxas... :)



Ut på gatorna igen och mot Lisebergs julmarkad! Staden var härligt upplyst! Här är Johanna, Emmelie och Magnus med Ella i vagnen.





Precis utanför Liseberg! 5 miljoner lampor ska visst lysa upp stället!



Visst är det vackert!? Så juligt och vintrigt! (Obs Johanna och Emmelie syns i ena hörnan.. så glada! :))



Mmm det kan nog vara 5 miljoner lampor här på stället. De har ju inte missat många grenar.



Härlig bild med vännerna Johanna och Emmelie!



På vissa ställen hade det tom snöat... :)



Julmarknad betyder även glögg! Gud så gott det var, men Mange tyckte det var för svagt... :)



Det fanns även en mistel på en bro, den missade vi inte!!! :)



Det är skönt att man kan värma sig lite här och där! De har tänkt på allt. För det blir trots allt lite kallt framåt kvällen även ifall det inte är minus ute.
Emmelie och Johanna hade bestämt sig för att vinna choklad med sig hem. Det gick inget vidare. :) Mange passar vagnen när de andra roar sig... :)



Våfflorna var hur goda som helst. Man behöver varm mat och dryck för att hålla värmen!



Man kan rösta på årets julgran. Min favorit här, med koppar. Det hade kanske varit något?



Tänk om det kunde se ut så här på julafton i år!! Kan inte komma ihåg när det var en vit jul senast.



Familyphoto!! Stackars Ella sov, men vi ville ju ha henne med på någon bild...



Johanna och Magnus, här har ni året julkort! Ni är så fina!



Hemma i lägenheten igen. Alla hoppade i sina pyjamasbyxor, så ska det vara! :) Johanna och Magnus hade bakat lussebullar innan vi kom. Så duktiga! Sen drack vi glögg, åt bullarna och pepparkakor. Mysigt!



Ella roade sig när vi andra såg på Robinson. Tidig sammanslagning, men det hade nog inte dröjt länge förrän första catfighten hade ägt rum i tjejernas läger. Och jag förstår inte det där att en tjej lämnar så tidigt självmant. Man måste väl vara mentalt förberedd på hur tufft det kanske skulle bli... Det är ju en tuff tävling!
Mange och Ella tränar med fötterna!



Lilla Ella somnade i mamma Jessikas famn. Det är jobbigt att vara på semester! :)



Advent innebär ljus! Massor av ljus.



På söndagen åkte vi först en runda till Nordstan för lite shopping innan vi åkte hem. Vi ville ju hitta några julklappar, och det gjorde vi med. Skönt! Måste ju bara berätta om helgens fynd, och det gjorde jag i lördags på BikBok. Jag stod och beklagade mig över att jag inte kom i några byxor längre. Jag har 2 par jeans som jag kommer i, resten ligger längst inne i garderoben, och det börjar bli tråkigt att endast växla mellan dessa 2. En tjej i butiken hörde mig och visade ett fyndbord med märkesjeans som var nedsatta till 199 kr/styck. Jag tog några och provade, och faktiskt kunde jag ha 2 par (Miss Sixty, Lee). Fantastiskt bra! Om de blir för stora sen gör det ju inte så mycket! Ett fynd tycker jag i alla fall!
Hann även med ett besök på McDonalds innan vi for hem. Hade siktet inställt på klockan 3, och så blev det också. Vi ville ju vara hemma till klockan 7 och "el clasico". Och vi hann hem :) Jag säger bara Zlatan. Han är bäst när han behöver det!

Igår måndag jobbade Emmelie i Lödde och jag var bara hemma och tvättade osv. Ella och jag hann även med en prommenad och att laga middag (köttfärssås och pasta). På kvällen var vi på Boxpasset och jag är mör i kroppen idag kan jag säga. Rolf satt barnvakt till en sovande Ella. Vi såg även "Ullared". Vi var nära att åka inom från Göteborg, men insåg att det hade blivit för jobbigt och stressigt. Det får helt enkelt bli en annan gång.

Ella sover i sin säng numera! Jag tror hon gillar att den är stor och rymlig, sen kan hon ju ligga och titta på sin mobil också...



Ella goes Mohawk! :)



Nu måste jag fixa i ordning mig. Ska ut och luncha med BBkompisen till Ella, Wilma och hennes mamma Sabine.
So long!

Kommentarer
Postat av: sara

Tyckte bullarna var lite små :-P

Måste ta o träffas någon dag. Är ju jättelänge sen nu. Kan kanske ta en helg allihopa?

Kram

2009-12-01 @ 15:12:30
Postat av: Nadia

Jag måste fråga var jobbar Emmelie förnånstans i Löddeköpinge? =) Bor i Lund, brukar vara på Center Syd där :P

2009-12-01 @ 21:40:58
Postat av: Jessika

Emmelie jobbar på Jem & Fix huvudkontor. :)

2009-12-01 @ 21:43:53
URL: http://emmeliejessika.blogg.se/
Postat av: Carola

Gud vilka underbara bullar! En sådan hade jag inte tackat nej till haha :-)

Å vilka myyysiga bilder från Götet. Vi hade tänkt åka dit Luciahelgen men det fanna inga lediga hotell (vi har en sån smartbox med en fri hotellnatt). Det var synd för vi hade gärna velat åka till Lisebergs julmarknad. Verkar så mysigt..



Kram

2009-12-04 @ 00:35:44
URL: http://www.proudfamilyone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0