Gläns över "hav" och strand

Emmelie jobbar idag i Lödde. De dagar hon gör det brukar jag få ett mess vid 8 att hon är framme. Men inte idag. Lite i 9 ringde jag upp henne, man blir ju orolig när hon ska ut och köra i detta vädret, men då var hon inte framme. Det hade varit isgata genom Blekinge och Skåne. Bra att hon körde sakta, och inte stressade ner. Usch ja, tur att det bara är 2 gånger i veckan hon kör ner dit.

Jag hade delvis rätt angående vädret idag. Snön var borta från grenarna utanför vårt fönster. Men snön låg faktiskt kvar. :) Härligt! Ska det vara vinter kan det lika gärna var snö ute också. Jag och Ella for ut med vagnen efter frukosten som idag bestod av gröt med lite päronpuré (som hon grinade lite illa åt.. :) det var nog lite sött) och bröstmjölk. Nu måste vår tjej gå upp lite i vikt.
-5 grader var det ute, men solen strålade. Här är lite bilder från dagen.





















Nu har Ella sovit klart för eftermiddagen och då blir det mat. Hon somnade på våra sängar med min luvtröja som hon dragit över sig som täcke i tonerna av julmusik. Det verkade hon gilla. Kanske blir det potatis och palsternacka. Vi ser fram mot fortsättningen av "Bonde Söker Fru" ikväll. Tycker väl alla valde "rätt", förutom Janne som valde en nitgalen brud. :) Men hon är säkert snäll! ;)

Hej hopp så länge!


Kommentarer
Postat av: Josse

Oj oj oj vilka fina bilder syster!!!!! hoppas hoppas hoppas snon e kvar i mon nar jag kommer hem!

Kramar!!!

2009-12-19 @ 06:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0