Wahlgrens julmust sås!

I fredags var vi hemma hos Nettan och Håkan och hade fredagsmys. Nettan hade förberett maten, som blev supergod, a la Pernilla Wahlgren. Kolla in receptet här. Kan rekommenderas!

http://www.recept.nu/1.303507/pernilla_wahlgren/varmratter/kyckling_fagel/ingefarskyckling_med_julmustsas_och_ugnsrostade_rotfrukter

Ella gillar verkligen barnens hoppgunga som hon fick låna. Det ger liksom mera frihet.





Mästerkocken Nettan i högsta hugg med kniven. Önskar att jag hade bara en liten uns av hennes talang... :-)



Här är resultatet från kvällens matlagning... Himla fint det!



Syskonen Andersson sitter så fint ihop. En liten stund i alla fall... :-)



Ella ville inte alls äta sin mat som bestod av potatis och palsternacka. Emmelie försökte i alla fall, med Noah i famnen. När vi är hos Andersson/Svenssons är det bara Emmelie som gäller. Det är hos henne han helst vill vara, och det är hos henne han vill äta sin välling. :-) Så söt!



Ingen IDOL var det ju, så vi såg på film och käkade godis i stället. Det blev en film med Vince Vaughn och Reese Witherspoon, "Four Christmases", kommer inte ihåg den svenska titeln (det var något med släkt och värst tror jag). Lite halvt hysterisk, i jultema, men bitvis rätt kul!

Måste bara visa lite av det vi beställde från MyKidoo. Det kom lagom till jul! :-)




Kommentarer
Postat av: karlshamn bo

det var du som tidigare arbetade på Video-Center i ASARUM? TYcker absolut ni borde öppna det igen!

2009-12-21 @ 18:14:35
Postat av: Jessika

Yes det är jag. Tro mig, men jag saknar det otroligt ibland. Fast jag är rätt nöjd med så mycket annat i livet nu. Nu när jag har familj hade det varit jobbigt att jobba så mycket kvällar och röda dagar. Som en "vanlig" brevbärare behöver jag inte det.

Det var snällt sagt i alla fall. Jag saknar många av mina trevliga kunder! :-)

2009-12-21 @ 20:52:18
URL: http://emmeliejessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0