White Christmas...

...ja det ser verkligen ut som att det kommer att bli en sådan. Vit jul! På alla de sätt... :-) Det är så fantastiskt ute. Jag gillar verkligen vintern och all dess snö. Vinter utan snö kan jag däremot vara utan. Ella fattar ju inte så mycket än så länge, men man kommer ju att komma ihåg om hennes första jul var vit.

Helgen har varit lugn. Lördagen spenderade vi på stan och klarade av de sista julklapparna. Det kändes fantastiskt skönt. Jag har en kvar, men den är i princip avklarad. Det var verkligen jul på stan. Snön föll sakta ner och folk vandrade runt med sina julkassar. Det är ju så det ska vara.
Emmelie var på julfest med jobbet här i Karlshamn på kvällen, och jag tillbringade lördagen med att slå in julklappar. Härligt med lite pyssel. Tyvärr blev det inget köttbullelagande. Jag fixar nog det imorgon.

Igår hann vi med att åka till Ronneby och Maxi Cup. Inomhusfotbollen är alltid kul att följa. Emmelies Lörby klarade sig vidare till finalspel. Värre gick det för mitt gamla lag, som numera är ett ihopslaget lag med en grannhåla, Trensums IF. Såg inte alla deras matcher,men tror inte de klarade sig.
Det var lite nervöst att köra för det snöade hela tiden, men det gick bra. Vi körde sakta.


Emmelie och Hanna på väg in till cupen.


Älskar mina vinterbilder. Och bär... :-)


När vi kom hem var vi bjudna på julfika hos våra trevliga grannar Ingrid och Sofia. Idag var även Sofias mamma med. Mycket trevliga människor, och vi är väldigt glada att vi fått möjlighet att lära känna dem! De är så goa och hade köpt en julklapp till Ella. Och vår lilla tjej var på ett strålande humör hela tiden.


Ella med Ingrid.


Ella gillade granen med alla lampor och sken i knät på Sofia.


Ella med julklappen från Ingrid och Sofia. Mycket uppskattad!!!


På kvällen fortsatte det att snöa. Jag tog några bilder från balkongen. De blev inte så bra, men man kan nog urskilja snön lite i alla fall. Det är lite trix med mörker och ljus bilder. Får öva helt enkelt.






Idag har jag varit i Torarp hos mina föräldrar. Det är något visst med att vara på landet på julen, speciellt nu när det är så vackert ute. Jag hade lätt kunnat flyttat dit över julen. :-)
Jag och mina föräldrar tog en lång prommenad. Det var riktigt kallt och jag frös både om fötter och fingrar. Jag hade så gärnat velat hunnit med att åka spark idag också, men hoppas att snön ligger kvar till lilljulafton då vi ska dit. Då ska jag åka. :-)











God kväll alla! Nu väntar ett varmt bad!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0