Full rulle!

Ni får ursäkta våra glesa inlägg. Nu är det helt enkelt fullt upp. Ska snabba mig, för älsklingen sover. Hon har mer vaken tid nu, därför hittar man inte lika mycket "fri" tid att sitta tex vid datorn. Vi har haft lite annat för oss också som vi inte riktigt kan skriva om ännu (eftersom det handlar om julklappar... :) ).

Sen har jag suttit och plitat ihop en överklagan till försäkringsbolaget där jag tecknat en extra försäkring på vigselringen som försvann. Jag fick avslag förra veckan och blev vansinnig! Varför ska man egentligen teckna försäkringar? De hittar ju alltid kryphål ut ändå. Alltså du kan inte bli av med ringen, för då får du ingen ny. Den enda händelsen vi räknade ut som var ok var om du var med i en olycka och var tvungen att att knippsa bort den, resten rår du säkert över själv. Med andra ord: det är mitt eget fel att ringen försvann=lång näsa! Mitt råd är: ta aldrig en extra försäkring! De kostar bara en massa pengar och är ändå inte till någon nytta. Nu har jag inte testat med den egna drulleförsäkringen som finns i hemförsäkringen ännu. Vi tar en sak i sänder.

Här kommer lite bilder från förra veckan:

Ella och jag träffade BBkompisen Wilma och hennes mamma Sabine förra veckan. En hel vecka sen idag. Wilma och Ella är födda samma dag, Wilma på morgonen och Ella på kvällen. Det roliga är att vi var i samma föräldrarutbildning som Sabine och Mattias också.




I fredags var det babysim igen. Vi fortsatte bada hemma. :) Ella tycker ju att det är så roligt. Det var första gången vi badade ihop, så vi drog fram massa båtar och ankor som Ella fått... och det var ännu roligare. :)







Jag är ju gift med en duktig kock. I torsdags blev det brödbak och i fredags blev det härlig middag med kycklingfilé, rotfrukter i ugn och rödvinssås. Samtidigt slängdes det ihop lussebullar för fulla muggar. Jag beundrar förmågan att ha så många järn i elden... :) Gott blev det dessutom. :)







I lördags fyllde min kära mor 62 år! Ett stort Grattis till dig mamma, mormor och svärmor! Härlig mat och fantastiska bakelser!!!


Mormor SigBritt med Ella! Grattis mormor!


Morfar Leif med Ella.


Min morbror Michael sjunger Ted Gärdestad för Ella som lyssnar!


Så här fin var jag i min nya klänning!


Nu har jag börjat gosa med djuren. Denna valde jag ut själv bland alla!


Snart ska vi iväg och ta den där sprutan. De säger att influensan är på väg bort, men den kan komma tillbaka. Så vi vill givetvis vara förberedda om det blir så. Så nu hoppas vi inte att det blir en febrig kväll!

So long!

Och till syster yster på Bali, ta det lugnt! Njut och ha det så kul! Vi ses till jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0