Liten sjukling...

...har vi hemma idag. Ella är alldeles täppt och har bitvis svårt för att andas. Det fick vi även känna på i natt. Då blev hon så ledsen när hon inte kunde andas när hon sov. Jag och Ella sov inte mycket, och fick till slut hålla till i tvrummet. Tack vare näsfridan vi köpt är det bra bitvis idag. Lite feber hade hon igår, men idag har hon knappt någon alls. Vi får hoppas hon blir bättre och bättre under dagen. Vi hoppade över föräldrargruppen på BVC. Kändes inte rätt alls att gå dit där. Dels var jag trött också.

Igår tog vi äntligen den omtalade sprutan. Och vi köade endast 45 minuter. Själva sprutan gjorde inte ont, men vi blev lite halvdassiga efteråt. Värk i armen, lite ont i huvudet och lite yrsel. Men det var inte mer än att vi klarade av det. :) Vi fick ingen feber i alla fall, och det var ju skönt!
Stämningen uppe i Bellevue Parken, där sprutan togs, var lite "krigstid". Där var massa folk. Man köade på rad. Hoppade fram stol för stol. Sköterskorna tog sprutor på löpande band, vissa så snabba att de hann flera i minuten. :) De hade väl vanan inne nu kan jag tänka mig. Annorlunda upplevelse helt enkelt.

Nu ska jag snart ge mig på att laga chili con carne. Få väl se om det går att äta?! :) Sen blir det eventuellt träning. Jag får se hur jag ska göra, för jag känner mig lite mör fortfarande.



Kommentarer
Postat av: Paula

Här hemma har vi två förkylda pojkar, märks mest på nätterna då dom tappar nappan ofta för att dom är täppta i näsan :( Hoppas er lilla sötnos blir frisk snart!

2009-12-09 @ 16:15:23
URL: http://paulasworld.blogg.se/
Postat av: Emma

Här är det med förkylt... varit uppe nästan hela natten, gav upp halv fem i morse och gick ner med alla tre=) Lite småjobbigt när man själv är sjuk oxå... Ikväll är det alvedon som gäller, hoppas få sova inatt=) Hoppas Ella kryar på sig snart!

2009-12-09 @ 20:08:26
URL: http://livetsom.bloggagratis.se
Postat av: Yenny&Jessica

45 minuters kö till vaccineringen? Här gick det så snabbt att vi inte förstod att vi fått den förrän vi kom hem igen ;)



Skönt att ni hoppade BVC. För både Ella och er...



Krya på lilltjejen.

2009-12-09 @ 20:33:39
Postat av: Tage

Har förstått att det har varit mer eller mindre kaotiskt i karlshamn med köeer, väntetider och att vaccinet tagit slut.

I Sölves har det gått hur smidigt som helst... fick ett brev hem vilken dag man skulle gå och satt kanske 5- max 10min i kö.

Krya på er och hoppas ni får en god natts sömn!!!

2009-12-11 @ 23:38:34
Postat av: Emmelie

Tage: Ja det har varit kaos vaccinet har tagit slut i omgångar och värsta köerna! Men nu har vi iaf fått sprutan och det är skönt! Tog ni en spruta på Max? Ella är ff för liten. kram på er

2009-12-12 @ 16:55:39
URL: http://emmeliejessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0