Snart fredagsmys med Andersson/Svenssons...

Fredag igen. Kan inte fatta att det är en hel vecka sedan vi var barnvakt. Jag blir nästan rädd för tiden. Ska det gå så här fort? Rätt var det är så är Ella på jakt efter moppe och fråga efter öl... :-) Och en annan har fått sin rullator!! Nej, nu får tiden stanna upp och vänta lite tycker jag!

Idag har vi varit på babysim. Det var sista gången innan jul, och egentligen skulle det har varit sista gången för denna kursen, men det blev ju inställt förra veckan. Sista gången blir i mitten av januari i stället. Vi hade bestämt oss till idag att vi ska fortsätta nästa kurs också. Ella gillar verkligen att bada. Själv tycker jag att det är stressigt. Endast en halvtimme i vattnet. Men de har kurser både innan och efter oss, så det är trångt och stressigt i det lilla omklädningsrummet. Men vi gör det för Ella.
Idag fick vi prova på att dyka. Det gick rätt bra. En lite kallsup bara. Sedan fick de flyta på våra ryggar. Det var också helt nytt. Efteråt stod en tomte och delade ut nallar till barnen. Den gillade hon och har legat och tuggat på den här hemma.

Nu sover älsklingen efter vårt fredagsbad som vi har börjat ha. Hon somnade till Peter Jöbacks julskiva precis. Julmusik verkar vara sövande, för hon har somnat till det i några dagar nu.

Strax ska vi iväg hem till Andersson/Svenssons. Vi hade tänkt laga lite mat och bara mysa. Som sagt är det fredag och då är det dags för mys. Ingen IDOL ikväll bara. Känns lite konstigt. Får väl se vad det blir istället. Kanske någon film?

I helgen måste vi även fixa de sista julklapparna. Jag har några kvar, och vill ha det gjort. Nästa vecka orkar jag inte ut och stressa. Hade även tänkt att steka köttbullar imorgon som vi ska bidra med på julafton. Lite stök har vi kvar alltså.

Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0