Fotografering...

...var det dags för idag. Förmiddagen gick så fort fram tills dess. Amning. Frukost till mig. Ella somnade. Jag duschade och gjorde mig iordning (var ju tvungen att se decent ut). På med Ellas kläder. Oops, var tvungen på med ny blöja. Ner i barnbilstolen med henne. Kolla så skötväskan var rätt packad. Ner med allt i trappan (även hårdliften till vagnen). Ut och vänta på Emmelie. Regndroppar. Som tur var avtog de. Puh, sen iväg. Så brukar det se ut. Men man vänjer sig snabbt.

Jörgen Ragnarsson som tar alla bilderna på nyfödda, som sedan sätts in i lokaltidningarna, var supertrevlig. Han tyckte det var kul och häftigt med två mammor. Det hade han aldrig haft innan. Nu väntar han bara på två pappor sa han. :) Han gjorde allt så lättsamt. Vi har verkligen haft tur som kommer till så trevliga människor hela tiden.
När vi stod och väntade på vår tur att bli fotograferade kom Bodil, vår barnmorska, ut och sa hej. Det var kul att se henne. Vi gillade ju henne så mycket. Och så fick hon träffa Ella. :)
Jag gick sedan hem från lasarettet med vagnen. Denna gången kändes det rätt ok. Det började i och för sig ösregna när jag nästan var hemma.

Mormor Sig-Britt och morfar Leif var här på eftermiddagen med en present till Ella. De hade köpt ett babygym med Tummen. Jättefint! Ella är nog lite för liten för det just nu. Men hon är rätt så mycket med, tittar stort. Snart kanske hon är redo.


Tummen

Förresten örontestet som vi tog i tisdags gick jättebra. På första försöket fick de kontakt. Det kändes jätteskönt. Jag var väl inte jätteorolig, men man vet ju aldrig. Det känns bra att båda öronen fungerar bra. Det underlättar när talet ska utvecklas.
Jag hade kört till lasarettet, men valde att gå hem med vagnen. Emmelie fick ta bilen hem efter jobbet. Det var lite jobbigt i slutet att gå. Fick värk i kroppen. Jag får kämpa på helt enkelt.

Igår hade jag bestämt med mamma och pappa att de skulle komma hit och gå ut och gå med Ella. Under tiden skulle jag ta det lite lugnt. De kom ner till Utvandrarna, sen ville Ella ha mat. De fick vända och gå hem med henne. De var här en stund sen. Jag kunde duscha i lugn och ro tex. Det underlättar lite att man får lite hjälp då och då.

BVC kom på hembesök vid 15 tiden igår. De brukar egentligen komma första gången hem till en, men de missade ju oss förra veckan. Vi var ju där i stället. Denna gången vägde Ella 4110 gram. En ökning, vilket var bra. Det kändes skönt att de kom i alla fall. Man har ju en hel del frågor. Och det känns skönt att de kan kolla på Ella samtidigt som man frågar något. Jag blev mycket lugnare när det gäller amningen, som har känts lite stressig, eller avföringen som har förändrats. Som förstföderska vet man ju egentligen inte så mycket om någonting. Det känns bra att vi nu i början ska dit en gång i veckan.

Emmelie jobbade hela dagen i Löddeköpinge, och var inte hemma förrän vid 18 tiden.
Igår kom det ett paket på posten med en klänning och mamelucker från Emmelies jobbakompis Kristina. Hur sött som helst! Hon blir så uppvaktad vår Ella!
Precis när Emmelie kom hem kom hennes mamma Karin hit. Hon hade med sig en present från Emmelies farmor till Ella. En spelande mobil till spjälsängen. En rätt flashig sak med massa valmöjligheter av musik. Märket är Fisher Price. Lina säger att Malte gillar sin mycket, vi får hoppas Ella också gör det sen.


Fisher Price

En gammal arbetskompis till Emmelie, Gittan, som hon jobbade med på lasarettet hade skickat med presenter med Rolf. Karin hade dessa med sig också. Ella fick en fin body, och vi fick även en bröllopspresent i form av en ljuslyckta av något slag.
Lina, Mikael och Malte kom också upp en stund. Lina hade med sig en bröstpump som jag ska låna. Vi får se om vi använder den nu eller senare. Jag har rätt mycket mjölkflöde i början av amningen. De på BVC sa att man kan pumpa ut lite i början av varje amning. Kanske lite meckigt. Barnen brukar kunna hantera det bra själva, Ella "spottar" ut om hon tycker hon får för mycket.

Idag fyller gammelmorfar Stig år! Så snart blir det kalas.


Kommentarer
Postat av: malena

Såg er på sydostran.se.

Såå fina ni var =)

2009-07-30 @ 19:45:51
URL: http://www.maleena.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Langos ja, ni kan ju joina nästa gång det blir dags för en frossa=) Men det lär nog dröja ett tag=) Annars får jag se om jag kan lura av Linus receptet=)

2009-07-30 @ 20:55:13
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0