Dagarna...

...bara går, eller flyger fram rent ut sagt. Att vara mamma är ett heltidsjobb, men gud vad jag älskar det. Att se Ella det första man gör på morgonen är en gåva. En härlig känsla. Det är t.o.m så att jag gråter, glädjetårar, kan bara inte fatta att hon är vår. Jag gråter om jag tänker på att något skulle hända henne. Är medveten om alla hormoner i kroppen, man har inte riktigt kontroll över sina känslor.

Dessa dagar har varit hektiska sen vi kom hem. Det var ju aldrig meningen att det ska bli så. Det är många som vill komma och hälsa på, och det är jätteroligt. Men nu längtar jag efter en dag med bara oss, när vi bara kan rå om oss själva.
Jag är ju fortfarande väldigt "svag" efter kejsarsnittet. Känner iofs att jag blir lite starkare varje dag. Allt går lite lättare, men det är ändå en bit kvar på vägen innan jag är helt ok. Igår gick vi ut på stan en sväng tex, jag behövde köpa en amningsbh till. Vi har ju inte så långt, vi bor ju nästan mitt i stan. Men jag blev helt slut. Började till slut kallsvettas och vi fick sätta oss ner på en parkbänk för att jag skulle återhämta mig. Usch, det var inte kul. Likadant idag, vi fick skjuts av Emmelies mamma Karin til BVC, skulle gå hem efteråt men blev helt förstörd. Vi få nog ta det lite lugnt med promenaderna ett tag.

BVC ja, de brukar ju höra av sig när man kommit hem från BB. Vi hade inte hört något alls, så jag ringde upp dem idag. De hade inte fått några papper från BB att vi var utskrivna. Det är ju förståligt eftersom det mer eller mindre var kaos därborta med alla födslar. Vi fick en tid direkt. Så idag vägde Ella 3890 gram. Det kändes ju jätteskönt att hon hade gått upp. Hon gick ner från 3800 gram till 3540 gram på BB. Det gör de ju alltid. Men man var ju lite nyfiken på om hon fick i sig tillräckligt med mat. Och det får hon.


Ines

Idag fick vi besök av Emmelies kusin Jonathan och hans fru Carin och dotter Ines från Stockholm. Ines är snart 1 år gammal och super söt. Det var första gången vi såg henne. Ella fick supersöta Slippers av dem. Hur coola som helst. Vi måste verkligen åka upp och hälsa på dem i höst. Jag har ju kusin Johan, Åsa och Stella däruppe också. Vi får se till att fixa det.


Coola Slippers

Måste ju bara visa en bild på vagnleksaken som Ella fick idag också av Jan och Agneta. Hur söt som helst. Det är bara att inse, vår lilla tjej kommer att bli bortskämd.


Barnvagnsleksakerna

Igår hade vi besök av Natta som bor i Göteborg. Vi har inte träffat henne på ett år. Det är alltid kul att se henne. Hon hade med sig sin lillebror och en kompis. Vi åt glass, och Ella fick en söt liten rosa klänning.
På kvällen gick Emmelie en runda med Ella. Hanna, Fredrik och Cesar kom förbi precis lagom för att haka på. Hon överraskade  mig med att ta med sig en hyrfilm hem. "Kuriren", den senaste Wallanderfilmen. Jag tyckte nog det var den sämsta av de tre nya.

Ella har varit så duktig på att sova under nätterna nu. Jag har endast varit uppe en gång och ammat. I natt fick jag nästan väcka henne för att ge henne mat. Hon bara sov och sov. Man börjar slappna av lite mer nu, vilket innebär mera sömn.

Häromdagen var vi och hälsade på hos min morfar och hans Asta. De ville ju så gärna träffa den nya familjemedlemmen. Vi åt god paj och morfar satt så stolt och höll lilla Ella. Vi passade även på att ta ett fyra generationskort. Asta hade köpt lite kläder till Ella. Hon fick en liten jacka och en body. Hon hade även påbörjat en kofta som hon nog kan ha till hösten.
På kvällen kom Emmelies föräldrar och även Nettan. Hon hade fixat en kväll utan barnen. Ella fick en sån fin body från MOLO, och ett lamm som mjukisdjur. Vi hoppas Ella kommer tycka lika mycket om det som Noah tycker om Ludde som han fick av mig och Emmelie. Han kan helt enkelt inte leva utan Ludde. :)


Nettan & Ella

Nu måste jag krypa ner i sängen och sova. En ny dag väntar imorgon. Nya upptåg, nya besök. Lev väl!

OBS! Vi ska bättra oss med uppdateringarna.. ;)

Kommentarer
Postat av: Laura

hej!

Jag kollar er blog varje dag. Är så superglad för er skull att ni fått söta Ella tillsammans:-) Bor själv i karlshamn me min sambo o vi har två tjejer på 2,5 år o 3,5 mån (föddes 12 v för tidigt)

Förstår helt era känslor o att du, Jessica börjat gråta bara av tanken på att nåt ska hända er lilla. Är inte bara hormoner som spökar utan så kommer de va mer eller mindre för er båda framöver tror jag. Från den dagen man blir mamma så väcks oxå oron för o förlora sitt barn.

Här satt både jag o sambon o fällde en tår häromkvällen över hur lyckligt lottade vi är som fått sååå fina barn, svårt o förstå de tom efter 2,5 år:-)

Lycka till framöver o mys för fullt! Ses kanske på öppna förskolan i höst.

Kram Laura

2009-07-23 @ 23:05:46
Postat av: Emma

Ja gud va söt hon var Ines! Håller med Laura vad gäller tårar och hormoner, man kan nog aldrig riktigt fatta att man kan få något så fantastiskt som ett litet barn- ett mirakel;-)

2009-07-24 @ 21:28:42
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0