Ensamma hemma...

Emmelie är iväg och spelar match. Eller rättare sagt två matcher. De måste givetvis ha träningsmatcher inför den kommande höstsäsongen. Eftersom hon missat två eller tre träningar pga att hon ha blivit mamma, och har varit hemma och hjälpt mig när jag har haft ont, fick hon även spela i B-laget. Tycker det var lite dåligt, eftersom nu är hon borta hela dagen istället för tiden det tar att spela en match. Tror inte heller hon var jätteglad när hon stack iväg imorse. Vem vill vara borta från Ella så länge? Inte jag i alla fall. Men Emmelie är en sån som ställer upp i alla väder. En riktig lagkamrat. Det hoppas jag att hon vet att hon är.

Igår kväll var Anna och Anders här. De ville så gärna träffa Ella innan deras lilla/lille kommer. Jag tror att de inom den närmsta veckan har ett litet underverk hos sig. Det är nära nu. Anna hade varit så duktig och lagat mat som de tog med sig. Vilken lyx! Vi kunde inte haft det bättre i går kväll! Och gott var det också. Nu vet jag ju inte vad allt hette, men det var något med tortilla bröd. Ska be om receptet där. Till det en fantastisk chockladkaka till efterrätt. När jag tänker efter står det en bit i kylen och bara väntar på mig. :)
Ella fick en jättefin body från PoP, med matchande strumpor till. Sött! På dessa bilderna ser man att de två kära är redo att bli föräldrar när som helst. Ska bli så kul!


Anders och Anna har koll!!

Glömde skriva om senaste skrällen på gården. Det var i torsdags när Emmelie precis kommit hem från träningen, och mina föräldrar hade varit här och hållit mig, eller rättare sagt Ella ;), sällskap. Värsta livet ute på gården mellan vuxna människor. Några ungar hade tydligen ritat ner hela lekplatsen med kritor och skrivit fula ord och namn överallt. En pappa var vansinnig, och en annan pappa for ut med sina ungar och tvättade bort allt. Shit vad pappan skrek. Högt också, ifall den andra pappan kanske var hörselskadad. :) Balkongerna fylldes snabbt runt omkring området. Vem ville missa kvällens spektakel? Ingen. Genast kändes det som den där grå förorten till Stockholm igen. Kändes inte riktigt som Karlshamn. Ella ska inte få växa upp här, det är ett som är säkert. Man blir riktigt chockad när man hör språket ungarna använder här ute. Var kommer det ifrån?

Nu ska Ella och jag kolla på film. "Swing Vote" med Kevin Costner. Emmelie ville inte se den, så jag passade på att hyra den när hon hade fotboll.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0