Hett...

...så in i norden. Olidligt hett rent ut sagt. Men man ska väl inte klaga egentligen.

Gjorde alla mina sysslor på förmiddagen som jag brukar göra. Det där med diskning och bäddning börjar bli min grej. Kollade med mamma och pappa om de skulle ut till Sternö under dagen. Det var hett men muligt så jag var inte säker. De skulle i alla fall dit på eftermiddagen, så jag riktade in mig på det jag också.
Emmelie hade gått till jobbet idag, så att jag kunde byta ut stereon i bilen. Vi har en lite bättre med mp3 funktion som vi inte vill ska sitta i bilen i morgon när vi lämnar den. Tur man inte glömmer sånt som man skulle reta ihjäl sig på om man nu gjorde det.
Idag var det 22 grader i vattnet. Mamma och pappa badade. Jag satt halva tiden i solen, och halva i skuggan. Skönt med lite både och. Det lilla livet i magen började röra sig och det höll i sig hela eftermiddagen, förvärkar på det.

Hämtade Emmelie klockan 16 på jobbet. Jag gick upp och duschade medans Emmelie körde och köpte en bordsfläkt. Vi måste ha en i sovrummet. Där är olidligt varmt om nätterna, få se om vi kan sova i natt.

Vid 17 tiden skulle vi vara hos Anna och Anders i Mörrum för att provsmaka Annas hemmabakade bullar. Igår hade hon bakat hela 78 stycken. Helt otroligt! I denna värmen. Beundransvärt! Flädersaft till det, som även den var hemmagjord. Mycket gott!!
Kvällen blev helt fantastiskt fin. Solen kom fram, så vi beslöt oss för att promenera runt Mörrumsån. Gud vad fint där var! Tur att jag hade kameran med mig.


Anna, Emmelie & Anders  Mörrumsån                   Mörrumsån


Gräsänder                          Mörrumsån                      Mörrumsån

 

Anna & Jessika med magarna                                  Anders & Anna

Det känns lite som om vi kommer att kunna få barn samtidigt. Det är ca 4 veckor mellan oss, men om jag går över (vilket det mycket väl kan bli), och Anna får tidigare (vilket inte heller är omöjligt) så kan vi nog ses på BB. :) Vi får väl se om teorin håller!

På hemvägen körde vi och tvättade av bilen lite snabbt. Den var full av fågelskit och damm. Känns ju skönt om den inte är alltför skitig imorgon. Emmelie hade fått sms om att ett paket från H&M kunde hämtas på Matöppet. När vi ändå var ute och körde plockade vi upp det också.

När vi kom hem och parkerat bilen och började gå över gården var det fullt av folk ute. Min söta lilla fru hälsar på alla, hon ger sig inte där, ibland får hon ett hej men oftast inte. Idag hälsade en. Jag börjar tro att de kanske är lite homofober! För stökiga kan man ju inte säga att vi är.

Emmelie började bygga ihop vår fläkt, lite högljudd var den allt. Som tur var kan man fortfarande ligga med öronproppar. Sen blir det slut med det. Jag pratade lite med Nettan, imorgon blir det Ugglas revy, och vi ska boka bord innan dess på Terassen. Hoppas nu vi hinner gå bara.

God natt! Nu blir det sängen och fläkten!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ta det inte personligt att dom som sitter ute på gården inte hälsar. Dom hälsar inte på oss heller,dom bara glor som dom aldrig har sett folk innan. Det är nu länge sedan jag hälsade på nån av dom.

Jag tycker inte folk ska bry sig om att ni två är ett par. Jag tycker det är starkt att våga gå ut med det. Lycka till med bebben. kram

2009-07-02 @ 23:21:21
URL: http://sofia85.bloggagratis.se
Postat av: Ma

Bry er inte om dessa människor som inte vill hälsa. De har nog av sina problem. Ni verkar ha någon på gården som gillar er. Ta till vara på dom och uppskatta att det finns fina människor i er omgivning. Ni har ju så många vänner och släkt som bryr sig.

Pa och jag älskar er över allt annat på denna jord. Vi längtar så efter detta underverk som ska komma till denna värld.

Hoppas Uggla var bra.

2009-07-03 @ 21:38:05
Postat av: Micke

Usch, vilka människor. Vet ur det kan vara, man har hört en hel del ifrån Annas Farmor som bor tvärsöver (Vinkelgatan). vi får väll titta in till er och säga Hej!



micke & anna

2009-07-05 @ 21:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0