Hörselkontroll...

...har Ella idag. Vi fick en remiss till öron/näsa/hals här i Karlshamn på grund av att hörseltestet de gjorde på BB endast funkade på det högra. De sa att vi inte skulle oroa oss, det var väldigt vanligt att det inte funkade. Deras hörselgångar är så smala och de kan vara tilltäppta med fosterfett tex. Vi håller tummarna för att de kan vara något sådant.

Vår lilla Ella har kommit i någon orolig fas. Har precis fått henne att somna. Hon äter stressigt, verkar ha ont i magen och bajset är ovanligt löst och luktar pyton. Jag försöker tänka om jag ätit något som kanske påverkat henne. Känner ni till något som man bör undvika? Har hört coca cola, choklad, lök, jordgubbar och blåbär.

Idag började Emmelie jobba igen. Hennes sista "pappadag" var i går. Hon jobbar i och för sig endast tre dagar sen har hon semester i fyra veckor. Det känns skönt att den kom så tätt med förlossningen. Jag och Ella ska nog klara oss de här dagarna, men visst känns det konstigt när vi inte är alla tre. Vi får vänja oss, vardagen kommer snabbt sen igen.

Gårdagen gick så snabbt. Man tror klockan är ett, men kollar man är hon egentligen fyra. Så snabbt flyter timmarna fram. Fia på Emmelies jobb här i Karlshamn kom förbi för att hälsa på Ella. Hon hade med sig jättefina kläder. En uppsättning shorts och tröja till nästa sommar. Hur gullig som helst. Pyjamas med hjärtan och en rosa tröja med babushka dockor på.
Vi tog en promenad för att lämna filmen Emmelie hyrde på söndagen, "Norrmalmstorg". Rätt tradig svensk film med Torkel. Skildrade stockholmssyndromets uppkomst. Emmelie gick och solade och jag försvann ner till filmgiganten för att kolla på begagnade hyrfilmer. Hittade sex stycken. Detta är min akilleshäl. Alla har vi nog en sådan. Film är alltså min, och har varit en lång tid. Det sitter i sen jag hade Video Center.
När Emmelie var klar gick vi hem. Idag tycker jag att det gick rätt bra. Slutet på hemvägen blev jag lite trött, särskilt i ryggen. Men små framsteg är ju också framsteg.

Emmelies moster Eva och hennes Anders ringde. De var på väg från Dragsnäs till Skåne, och ville bara snabbt titta inom för att säga hej till Ella. De stannade inte länge, men det var jättekul att de körde inom Karlshamn för Ellas skull.

På kvällen var det träning för Emmelies del. Jag och Ella hade somnat i soffan innan hon åkte och sov nog en bra stund innan vi vaknade. Ibland behöver man sova ut, och skönast är ju att göra det samtidigt som Ella. Nu hann jag ju inte med tvätten eller disken, men vad gör väl det. Den hinner jag nog med idag istället.

Här kommer några bilder från grillningen i Torarp i söndags. Skönt att sitta ute trots att solen inte var framme många minuter. Skönast var ju ändå att slippa laga middag. Det uppskattar vi väldigt mycket. Och mormor Sig-Britt och morfar Leif tycker ju om att rå om lilla Ella en stund också.


Ella


Ella med morfar Leif och mormor Sig-Britt


Mamma Emmelie


Mamma Jessika


Mor och dotter sover sött!

Nu blir det lite diskning och tvättning. Ella älsklingen sover fortfarande. :)

Vi vill bara säga Grattis till Anna och Anders, som var hos oss i fredags, till deras lille son som kom i söndags! Vi längtar redan efter att få träffa er alla tre!

Kommentarer
Postat av: malena

Vilka fiina bilder.

Blir rörd av att se dom.



Stor Kram till er

2009-07-28 @ 20:27:40
URL: http://www.maleena.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Hoppas hörseltestet var bra idag och att det går bra att vara hemma utan Emmelie... alltid lite jobbigt när det blir vardag igen (även om bara för tre dar=)) men måste ju vara lite extra jobbigt med snittet.. kan tänka att du inte är riktigt lika rörlig som innan=)

2009-07-28 @ 21:32:17
URL: http://livetsom.bloggagratis.se
Postat av: micke & anna

Tjenis! Ville bara säga hej... Såg faktiskt Harry Potter filmen i bromölla idag... blev besviken, annars rekommenderar jag "Nothing but the truth" mycket bra film!



micke

2009-07-30 @ 00:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0