Orutinerade...

...mammor, det är vi. Igår kväll var vi hembjudna till Nettan och Håkan på hemmagjorda och grillade hamburgare. Hur gott som helst. Så enkelt, men oh så gott! Grillat är inte fel.
Noah var inte hemma. Han övade på att sova över hos mormor och morfar, vilket jag förstod gick jättebra. Så igår var det bara tjejerna som träffades. De två blivande bästisarna! :) Det har vi redan bestämt.
Vi kom i alla fall på, eftersom det var första gången borta, att en pyjamas ska vara nerpackad så att vi lätt kan byta om innan vi åker hem. Så slipper vi väcka Ella, som sover, för att byta om hemma. Det kräks ju lite hela tiden också, även när man är borta, så något ombyte skulle ju också vara bra att ha nerpackat. Vi var överens om att vi lär oss av vår orutin. :)


Elsa & Ella - två blivande bästisar! :)


Ella


Elsa


Två prinsessor

I natt fick jag somna Ella med att amma henne direkt i sängen tills hon somnade. Hon har varit lite orolig de två senaste nätterna. Det gjorde ingenting att det tog nästan en timme, för under oss var det fullt liv - FEST! Så jäkla tråkigt att komma hem runt tolv och allt är tyst. Sen... börjas det spelas. Har ju ingen aning hur livat det hade varit där innan under kvällen, men etfer tolv vill man inte ha en gungande bas rätt under sängen. Tur att de slutade innan jag ammat klart, för jag hade gått ner och ringt på! Visst, jag spelade högt innan jag också. Kan ibland höja volumen även idag, men inom rimliga tidsramar. Jag kom ihåg att vi spelade högt på Erik Dahlbergsvägen och Maja på över 90 år kom upp i nattasärken och ringde på och bad oss sänka. Fast då var klockan nio, och jag vet inte om det hör dit att Josse hade underhållit oss med riverdance. :) Kanske skakade kristallkronan? :) Nåväl, spela på. Men sluta i tid!

Nu på morgonen har vi badat Ella. Hon behövde verkligen det. Hon bajsar ju konstant, det känns som hon aldrig har en ren blöja på sig. :) Det gick bra idag också, inga skrik som på BB.

Snart ska vi hem till mormor Sig-Britt och morfar Leif för att grilla korv. Sen ska vi bara slappa och vila resten av dagen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0