Söndag & Måndag

På söndagen vaknade man av att man kunde andas. Natten hade varit rätt svettig, men när man tittade ut förstod man. Muligt och graderna hade sjunkit betydligt. Härligt!
Vi hade ju pratat lite om Sternö, men det var bara skönt att slå bort de tankarna. Vi bestämde oss för att "fixa" lite med bilen. Körde upp till biltvätten vid Coop och tvättade den skinande ren. Eller rättare sagt, Emmelie gjorde det, jag satt inne i bilen och pratade i telefon. :)
Därefter åkte vi hem till Nilssons, där Emmelie tvättade och dammsög bilen invärtes. Känns ju alltid skönt att få ha gjort allt detta själv, trots att bilen egentligen inte var skitig när vi fick den. Karin & Rolf var ute i trädgården och jobbade. När allt var klart fikade vi.

Klockan 16 skulle vi vara på kalas hos min kusin Jenny som fyllde hela 30 år denna dagen. Vi körde och hämtade mamma och pappa innan, ifall de ville dricka lite vin. Vi kör ju ändå. Vi hade jättetrevligt. Det var kul att ses, eftersom det inte blir så ofta nu för tiden. Jenny bor ju i Malmö med Marcus, och Johan i Stockholm med Åsa och charmtrollet Stella. Vi åt supergod mat. Det hade Jenny fixat fint! :) Och som sagt, Stella är ju världens goaste unge. Det var kul att jag hann se dem!


Stella och kusin Johan   Kusin Jenny

På kvällen började det regna. Så när vi kom hem tog vi på oss regnkläderna och gick en bra runda med mycket uppförsbackar. Hade pratat innan med Anna, och hon sa att barnmorskorna hade rekommenderat henne mycket promenader och trappor, så då var vi inte inne på fel spår. :) Hoppas vi kan ses snart, vi vill ju träffa lilla Fia-Lisa.
Vi for upp i dalgången och där finns en del branta backar. Var helt slut när jag kom hem, men magen jobbade hela tiden vi gick, och det var ju liksom meningen med det hela.
När vi kom hem tappade jag upp ett fotbad och kollade på en film på canal+, "Dumpad". Emmelie pratade i telefon med Li, en gammal kompis som hon inte träffat eller pratat med på flera flera år, i över 2h. klockan var över 12 innan vi kom i säng.

Igår var det muligt som i söndags, men det kvava hade kommit tillbaka. Jag la mig nästan direkt i soffan och kollade lite på tv. Somnade till lite, som jag alltid gör, men vaknade av att mamma ringde. Jessika hade namnsdag! :) Pratade lite med henne, och sedan ringde Nettan. Hon undrade om jag ville komma hem till dem på eftermiddagen. Det ville jag ju gärna. Eftersom det var beräknad förlossning idag, men inget hänt så passade de ju fint. Man får utnyttja dagarna så gott det går. Emmelie kom hem på lunchen, men jag stack strax efter för jag skulle åka med Håkan på hans lunch hem till Nettan. Vi kom som två räddande änglar till huset, båda barnen skrek och Nettan stod vid spisen med båda händerna fulla. Jag beundrar henne verkligen! Hon har verkligen fullt upp hela tiden.
Vi åt god spagetti med köttfärssås. Laga mat är hon även mästare på. Håkan åkte tillbaka till jobbet. Elsa somnade. Nettan bytte om. Noah lekte. Jag fixade lite i köket. Därefter tog vi en promenad till Asarum för att handla. Jag hade bestämt mig för att gå en runda under dagen, allt för att hjälpa till att sätta igång allt. Dagen var ju inte slut, ännu kunde det ju sättas igång. Vi handlade på Konsum. Elsa blev lite hungrig i affären, så vi fick skynda oss hem.

Vid 16 kom Emmelie och hämtade mig. Vi körde direkt ut till Dragsnäs för att grilla korv med Karin och Rolf. Det var deras vecka i stugan, och vi vet ju inte när vi kan komma näst, så vi passade på idag. Det hade börjat komma lite sol, men där ute blåste det något helt otroligt. Vi klarade ändå att sitta ute och äta. När vi kom in började det regna nästan med en gång. Ina kom, och vi fikade. När det slutat regna tog jag, Emmelie, Karin och Ina en rätt bra prommenad. Luften var helt annorlunda nu. Skönt när det regnar ibland. Magen spände och det var livliga rörelser. Hade även molande värk. Det känns som det kan vara på gång, det kommer alltmer ofta nu.


Ina, Jessika & Karin        Karin, Emmelie & Ina        Ö i Dragsnäs


Blåklocka

Vi var nog hemma vid halv 9 tiden. Duschade och fixade lite och gick och la oss. Trötta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0