Sternö...

...gånger två blev det för mig i går. Efter att ha pulat lite här hemma med disk, bäddning osv blev jag så rastlös att jag ringde mamma och pappa. De var ute på Sternö och solade. Jag bad pappa komma och hämta mig. Kände bara för att komma ut lite. Jag packade ner mackor, melon och vatten och sedan bar det iväg till havet. Satt lite i solen men mest i skuggan. 20 grader var det i vattnet idag. Både mamma och pappa badade, jag och Ebba fick titta på. :)

Var hemma innan halv fyra, kollade lite på Wimbledon medans jag väntade på att Emmelie skulle komma hem. Vi hade bestämt oss för att köpa baguetter och äta dem ute på Sternö efter jobbet. Innan vi for ut åkte vi inom Martina, Josses kompis, som vi fått en babysitter av bla. Vi hade köpt två små söta sommarklänningar till hennes små flickor som tack. På kvällen fick vi ett foto i mailen med resultatet. Måste bara visa det! De är så söta!


Saga och Lova i sina sommarklänningar.

Det hade mulnat på sen jag var vid havet för en stund sedan. Men värmen var det inget fel på ändå. Vi åt och bar njöt av att bara vara. Man vet ju aldrig när det tar slut, när vädret ändras.


Emmelie                             Jessika                            

Mulig utsikt över Sternö från berget

På hemvägen åkte vi inom ICA och pantade flaskor. Gick ner till Gottepralinen och hyrde den andra Wallanderfilmen "Skulden". Den höll måttet den också.

Hade lite förvärkar på eftermiddagen och på kvällen. Det var ett tag sedan. Vi har nu bestämt oss för att se det som att vi går över tiden, och händer något innan dess är det ju bra. Den lille/lilla kommer ju när den kommer. Men man kan ju inte låta bli att vara så förväntansfull och ivrig när det uträknade datumet närmar sig.

Förresten i tisdags var vi på banken och fixade lånet på bilen vi köpte. Kändes skönt att få det avklarat. Martina, vår nya bankman, hjälpte även Emmelie att starta upp nytt konto så att hon vid ett senare tillfälle kan föra över sina konton till denna banken i stället.

Vi gick även till Glassbåten med Hanna, Fredrik och Cesar. Passade bra med glass i värmen. Vi fick låna ett täcke och kudde som vi ska ha i den lilla korgen i vårt sovrum. Mamma Sig-Britt håller på att sy lakan till den.

Karin och Rolf satt och väntade på oss när vi kom hem. Jag skulle hjälpa Karin att tömma hennes kamera som var full på bilder. Brände dem på en skiva. "Allsång på Skansen" höll på för fullt i bakgrunden. La oss lite sent, men som tur var inga hundar eller marschmusik denna kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0