Rosa hårband...

I natt sov Ella något helt otroligt. Jag ammade henne vid halv 12. Hon hade lite svårt att somna sen, men till slut somnade hon själv. Vid halv 6 vaknade jag själv av att jag hade huvudvärk. Lilla Ella sov, men vaknade till och fick mat. Nästa gång jag vaknade var vid halv 10, och min lilla dotter sov som en stock jämte mig. Helt otroligt! Hon äter väl så mycket på kvällarna så att hon klarar sig hela natten.

Hanna och Cesar kom hit. Emmelie och Hanna skulle gå på stan för att köpa det sista inför bröllopen de ska på imorgon. Vi hade inte kommit så långt här, se de satt med oss när vi åt frukost. Jag mötte upp dem senare på stan när jag fixat lite med tvätten. Vi skulle handla lite på bus & rackartyg, men där var ju stängt. Typiskt! Vi fick gå upp till Hanna efter det, för Ella behövde äta. Emmelie lärde Cesar hur man filmar på fotbollsplanen. Hoppas inte han tar efter allt hon lär honom. :) Efter det gick Emmelie och jag hem. Handlade på ICA och hämtade ut fler tabletter på Apoteket.


Cesar filmar och säger ajaj!! :)


Sötast!

Moster Josse kom och hälsade på när vi kom hem. Vi fikade lite och Josse pysslade om Ella.


Ella och moster Josse

Sedan bar det iväg till borgvägen och en härlig kycklinggryta. Jag var hur trött som helst. Ella sov sig genom hela besöket. Det var bara precis lite innan vi skulle åka hem som hon låg lite hos morfar Rolf. Emmelie var tvungen att åka hem och in till stan för att sola innan de stängde vid åtta tiden.


Simba                                  Morfar Rolf
 
På kvällen pulade Emmelie med att stryka klänningar och prova fram och tillbaka. Johanna och Magnus gifter sig imorgon i Göteborg. Emmelie ska åka upp själv. Rolf och Karin ska köra henne upp och hem, och roa sig däruppe medans Emmelie är på bröllopet. Jag valde att inte följa med. Känner mig inte helt återställd ännu. Har inte utforskat min pigghet fullt ut, men allt hade varit enklare om bröllopet hade varit här hemma. Då hade jag kunnat åka hem om jag blivit för trött. Sen har vi ju Ella att tänka på också. Hon äter ibland med tre timmars mellanrum, ibland med en och en halv. Mina föräldrar skulle ha följt med upp för att ta hand om Ella när vi var på bröllopet, och ringt när Ella ville ha mat. Men nu känns det bara bökigt. Jag tror vi tog rätt beslut, att jag och Ella stannar hemma.

Kläder hade kommit från H&M. Vi kunde inte låta bli att beställa ett par Hello Kitty jeans till Ella, och en body och byxor. Vi beställde även ett hårband i rosa med en rosett på. Hanna tyckte det var fruktansvärt att vi gjort det. Det fulaste hon visste sa hon. Men vi var tvugna att ta ett kort på henne med hårbandet. Hur söt som helst!!


Ella med hårband

Min morfar fyllde i går 81 år. Vi var på kalas, jag och Ella. Emmelie hade träning. Gunnel, Michael, mamma, pappa, Josse, Rolf och hans nya Annika var även där. Vi fick goda landgångar och tårta. Trevligt hade vi också!


Morfar Stig                          Pappa Leif & Gunnel      Morbror Michael


Mamma Sig-Britt    Josse               Jessika
& Ella


Annika & Rolf                    Josse & Asta


Kommentarer
Postat av: Helena

Halloj! Ähh det var det sötaste lilla hårband man kan tänka sig. Emilia hade ett liknande som jag sytt själv, på sitt dop och hon var bara hur söt som helst. Och elle är sockersöt i sitt :-)

2009-08-01 @ 11:51:25
URL: http://www.helenathomasemilia.dinstudio.se
Postat av: Hanna

Hehehe Visst är Ella jättesöt....men men men jag står fast vid att hårbandet inte är det snyggaste:)



Emmelie skulle haft ett matchande till sin klänning:)

2009-08-01 @ 12:38:07
URL: http://cesar.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Jag håller med Hanna, men en skönhet klär ju i allt=)

2009-08-01 @ 16:59:57
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0