Bakar...

...och lördagsfixar.

Idag sov vi till halv 10. Så härligt! Vi behövde det. Emmelie har haft problem med huvudvärk hela veckan, och behövde sova ut hon med. Vädret var ju sådär, inget regn i alla fall, än så länge. Vi beslöt oss för att gå en liten runda. Med regn eller inte. Gick inom City Gross på hemvägen. Köpte det sista inför kvällens bjudning. Emmelies kompis Anna och hennes Anders ska komma på middag. De väntar också barn, ungefär 1 månad efter oss.
Jag passade på att köpa "Bolt", senaste Disneyfilmen. Är galen i tecknat, eller animerat. Hoppas att vi hinner se den i helgen.


Bolt

Vi åt frukost och sedan drog Emmelie igång med värsta storbaket. Bullar! Detta är också en sån där förberedelse inför hemkomsten från BB. Det kan ju vara bra att frysen full med bullar. Mitt i allt kom även en kladdkaka till. Hon är effektiv, min fru. :) Jag sysslade lite med disk och städade toan. Sånt som också behövs göras. :)


Emmelies goda bullar

Nu får vi nog gå och ta igen oss lite, eller jag måste det i alla fall, om vi ska orka förbereda maten lite senare. Märker att jag måste ta lite småpauser lite då och då. Det är bra, för då orkar jag vara med längre.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jaha vad trevligt att du är så effektiv Emmelie, men du får minsann baka en extra (eller gärna två eller tre ;-) ) till mig och ha med dig i veckan :-P

2009-06-13 @ 20:37:31
URL: http://www.helenathomasemilia.dinstudio.se
Postat av: Helena

Jag tackar för länken. Nu kanske man får ytterligare någon besökare :-)

Jag gör detsamma hos mig så ni får upp ert besökarantal ;-)

Va???? Menar du att jag inte får ens en ynka liten skrumpelbulle?

Det var ta mig det snålaste denna vecka ;-P

2009-06-14 @ 22:10:26
URL: http://www.helenathomasemilia.dinstudio.se
Postat av: Emma

Jag är med galen i tecknat! Främst Disney, samlar och har nästan alla nu utom de nyaste;-) En annan bra tecknad film är Anastasia... måste ses!

2009-06-15 @ 20:23:33
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0