Bilköp...

...lördagens stora händelse.

En stor eloge till vårt U-21 lag. Vilken match i fredags kväll!! Första halvleken var kanske inte jätterolig. Ett underläge med 3-0 i paus. Den andra däremot var hur underhållande som helst. 3-1, blev 3-2 och till sist 3-3. Vilken upphämtning! Det är inte omöjligt. Vi (Märserums IF) gjorde samma upphämtning förra året mot Asarums IF 2, 3-0 blev till slut 4-4. Härlig känsla. Tillbaka till fredagens match, till slut blev det förlängning och därefter straffar, som tyvärr slutade med seger för England. Lite snopet. Men tack för en fantastisk match grabbar!!
Jag och Emmelie tog igen oss med en Beck film efter det, denna gången "Enslingen".

Lite muligt väder på lördagsmorgonen. Vi beslöt oss för att åka till Tingsryd (my hoods) för att kolla på bil. Vi tänkte att det nog var bäst att ta med barnvagnen, för att försäkra oss att den verkligen går in i den nya bilen. Barnvagnen gick inte in i Golfen, skönt att få det bevisat i alla fall innan vi for upp. Åkte inom mina föräldrar i Torarp och hämtade upp dem på vägen. Helt plötsligt var det strålande sommarväder igen. Vi åkte till Carlqvist bil, och där fanns det bilar vill jag lova. Vi var ute efter en Volvo Combi begagnad. Vi började gå rad upp och rad ner, inne som ute. Kände mig som värsta feta ankan i hettan. Kändes som jag gungade fram med svullna fötter! Hittade till slut en silver färgad Volvo V70 N 140, 2003 som gått endast 8800 mil. Tog den på en testrunda, och blev sålda alla fyra. Jättego att köra. Efter att beslutat oss för att byta in den blå Golfen, kom vi överens om pris osv. Nästa fredag ska vi hämta bilen. Om vi kan då? :)

Min mor blev i eld och lågor när hon såg att Hammarplast låg mitt över vägen från Carlqvists, så vi körde inom där. Där finns ju allt i korgar, burkar osv i plast. Tom vi handlade lite, några matburkar mm.

Efter att ha jobbat i Tingsryd på Posten sen oktober förra året, har det tjatats en del om räkmackor och Börjes. Har förstått dess storhet av de som bor i Tingsryd, men jag lovar även av dem som inte bor där. Har aldrig tagit mig tid att köra dit för en räkmacka. Inte ens nyfikenheten har lyckats med det. När väl arbetsdagen varit slut har målet varit att komma hem så fort som möjligt. Men idag ville alla fika på Börjes efter bilköpet. Spännande tyckte jag. :) Räkmackan var fantastiskt. Och billig. 25 kr! Fikat gick på 125 kr för oss fyra. Vilket klipp!! :) Det enda som slog mig när man gått runt lite i butiken sen var att ett ord återkom hela tiden i huvudet: renovering! Om det nu går så bra för Börjes, varför inte snygga till det lite? Ha fungerande kassor osv. Fast då kanske de inte kan behålla sina billiga priser på räkmackorna. Då kanske det inte blir så unikt att åka till Börjes. Börjes ska kanske förbli så här.. lite omodernt. Lite landet.


Räkmacka på Börjes.

När vi kom hem vilade vi. Man blir trött av att köpa bil. :) Emmelie ville att vi skulle ut och gå, men fick sen huvudvärk som varade hela kvällen. Jobbigt! Jag vet, jag brukar ju själv ha problem med detta. Fast nu, sen jag går hemma har jag knappt haft huvudvärk en gång.
Vi värmde lite spagetti och kollade på nästa Beck i ordningen "Okänd Avsändare". Därefter såg vi ytterligare en film, denna gången en med Bruce Willis och Halle Berry, "Perfect Stranger". Den slutade inte alls som vi tänkt oss, men var bra.

Vi vill säga grattis till 2 av våra vänner som blev mammor till varsin flicka igår. Grattis Jane och grattis Anna! Hoppas vi snart får träffa era små tjejer!

Kommentarer
Postat av: Natta

Haaaallå! Drömde om er inatt morsorna! Längtar så tills jag får träffa er.. alla 3.. om ett par veckor när jag kommer ner! Hör av er så fort ngt händer.. väntar spänningsfullt.. kramar!!

2009-06-28 @ 23:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0