Hjälpt Nettan,...

...lagat mat och fryst in, och vatt på 7års kalas. Så såg fredagen ut.

Kände mig grymt duktig när jag efter frukost satte igång att laga köttfärssås, för att sen frysa in i portioner. Vi tänkte att det inte skulle vara så dumt att ha lite mat i frysen den första tiden efter BB. Vi får väl se om de finns kvar tills dess. Det är ju så lätt att ta en portion när man är lat och inte orkar laga något annat i vanliga fall.

Hade bestämt med Nettan innan att jag skulle komma till henne på eftermiddagen och hjälpa henne med barnen. Det är mycket att göra inför dopet för Elsa på söndag. Mamma och pappa körde mig dit, eftersom Emmelie jobbade och hade bilen. Efter lunch åkte Nettan med Noah och handlade, jag stannade kvar med Elsa. Hon sov som en lite ängel till en början, men vaknade till och började skrika. Efter blöjbyte och lite vandrande i tvrummet lugnade hon sig, och somnade i min famn i soffan. Jag var också nära att slumra till. Känns bra att få "öva" lite nu innan vårt lilla knyte kommer.
När Nettan och Noah kom hem åt Nettan och jag lite lunch och packade sedan upp alla varorna. Emmelie kom och hämtade mig runt 16 tiden. Vi åkte därefter in till stan och köpte mig en amningsbh. Måste ju ha en till en början i alla fall. Exit hade en som var skön och satt bra. Köpte godis i favoritaffären på ronnebygatan, Gottepralinen. Körde även inom Miljö för att beställa vår barnstol till bilen från Folksam. Det skulle ta några veckor, men vi behöver inte denna första tiden ändå.


Noah                                    Elsa och Emmelie          Elsa och Emmelie 


Noah med mamma Anette       

Direkt från stan ut till Asarum för att gratta Edvin som fyllde 7 år den 23 mars. Vi kunde inte komma då, så nu var det verkligen dags att hälsa på honom. Vi hade köpt ett par sommar t-shirts bla och ett halsband från "Cars" med Blixten McQueen. Gissa om han var stolt över det!! :)
Vi åt god paj, och senare fick vi jordgubbar med glass och grädde. Hur gott som helst.
Vi fick med oss en korg på hjul hem, som Cicci och flera andra släktingar legat i som små. Vi tänkte ha den i sovrummet till vårt lilla knyte. Spjälsängen står i barnrummet och får inte plats i vårt sovrum. Tror det kan bli utmärkt i början, med amning på nätterna osv.


Edvin                                  Johanna                             Jordgubbar med glass & grädde

Var hemma innan 22, men trötta. En intensiv dag för mig, brukar vila lite då och då, men hann inte det idag. Vi la oss i soffan och kollade på vårt favoritprogram "Små människor i en stor värld", dvärgfamiljen Roloff. Kolla in om ni missat!! Går varje eftermiddag på 4:an, men även på Discovery Travel & Living. Vi är som besatta. :)


Familjen Roloff

Kommentarer
Postat av: Torarpamamma

Kan inte jag få bädda den lilla korgen?

Med era lakan som ni hade när ni låg i vagnen.

Mommo skulle bli så gla!!!!

2009-06-14 @ 09:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0