Inomhus...

...i denna värmen. Känns hemskt egentligen. När man hör folk som ligger på Stärnö och solar och tom badar nu, får man lite ångest. Men nu får jag ju se det som att jag kan ju få lite annat gjort. Jag hinner ju bädda, disken kan jag ju också kanske ta.. Och framför allt, jag kan gå och lägga mig när jag vill.

Igår blev inte mycket gjort. Satt mest vid datorn och väntade in Wimbledon sändningen som började vid 14 tiden. Söderling skulle möta Federer igen. Otur att få honom så tidigt. Och med tanke på finalen för 3-4 veckor sedan som Federer vann rätt lätt var man inte jätte hoppfull. Mycket riktigt hade jag rätt. Federer vann med 3-0 i set.

Mamma ringde. Hon hade kollat upp lite olika bilförsäkringar, och gud vad de skiljer sig i pris. I vårt fall skulle vi kunna tjäna in 1500 kr/år om vi bytte försäkringsbolag. Det är rätt mycket pengar. Särskilt nu när vår inkomst sjunkit. Föräldrarpenningen är inte jättehög för en brevbärare om man säger så. Vi får väl se hur vi gör med allt.

Tog mig i kragen och gick ut en runda. Jag skulle ändå lämna filmen innan 18 på Gottepralinen. Det var varmt ute, men ändå skönt att komma ut. Höll mig i de skuggiga partierna, och lite så där i snigelfart. Mötte lite folk på min lilla promenad, först Jesper Rehn och sedan Åsa Jonasson. Båda bor rätt nära vårt "hood". Sprang sedan på Carro från jobbet i Karlshamn. Det var bra. Då fick jag stanna till då och då. :)

Emmelie var hemma när jag kom hem, men hon försvann snabbt för att ut och gå med sin kompis Sari. Jag satte mig ner för att kolla upp vilka försäkringar jag har osv. Kände inte riktigt att jag hade koll.
När Emmelie kom hem gjorde hon tonfisksallad. Vi åt och kollade på serien "Eleventh Hour". Duschade för att sedan lägga oss hyffsat tidigt. In strömmar härlig "marschmusik" eller liknande från vår gård eller möjligtvis någon närliggande gård. Återigen var klockan närmre 23. Härligt område vi bor i! Lite kul är att det faktiskt att det inte bara är ungdomar som kan spela högt. Detta bevisade det.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åsa Jonasson hmmm... kan det möjligen vara min kusin?=)

2009-06-30 @ 18:57:26
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0