Lite sorg...

...denna fredag. Sov fruktansvärt dåligt i natt. Den lille krabaten rörde sig hela tiden. Det bara gick inte att sova. Ingen ställning funkade. Emmelie var uppe tidigt för att köra ner till Löddeköpinge, när hon gick tänkte jag att nu måste jag bara sova. Men det dröjde inte länge förrän Emmelie ringde och sa att Michael Jackson var död. Jag for upp och slog på tv:n, och mycket riktigt. Det känns lite konstigt. Jag och min syster Josse var riktiga fans en gång i tiden. Lite väl mycket fans kanske. Jag har pärmar fulla med bilder och utklipp ur tidningar med bara Michael Jackson. Att inte förglömma så fick jag chansen att se honom live två gånger, en gång i Köpenhamn och en gång i Göteborg. Just nu känns det stort!
Media gjorde en bild av honom, men geniet i musiken och dansen kommer leva vidare. Han är faktiskt historisk! Kolla bara in detta tidiga klippet:



Igår var jag också så där himla trött. La mig i soffan och såg första Jönssonligan filmen "Varning för Jönssonligan". Somnade till som vanligt, och därefter blev jag zombie. Hoppade till slut in i duschen, för att lite senare gå ut till barnmorskemottagningen. Det var den värsta promenaden på bra mycket länge. Hur hett som helst. Luften stod stilla. Och jag tjock och varm. Svetten rann av mig. Usch! Mötte upp Emmelie vid halv 2, och sedan hade vi en tid hos Malin. Hon var jätte go och trevlig. Hon sa att huvudet hade fixerats nu. Allt såg bra ut, och det kändes skönt att höra. Vi har en tid om 2 veckor till Malin igen, men vi hoppas ju att vi inte behöver gå på den. Då vill vi att den lille/lilla har kommit ut.

Nettan hämtade upp mig direkt efter. Emmelie fick tyvärr jobba vidare.. :) Vi åkte in till stan och började med att fika på Briggen. Härligt att sitta ute i skuggan. Nettan hade lämnat barnen hemma hos Håkan, och passade på att göra lite ärenden mellan amningspassen. Vi hann ändå med en del ställen.

Hann hem och lägga mig ner i 5 minuter innan jag skulle hem till mamma och pappa i Torarp. Josse plockade upp mig. Hon firade sin födelsedag där så att vi kunde sitta ute. Mamma och Josse hade gjort pajer. Jätte gott! Med var även morfar och hans Asta.
Josse fick sin present också, nu kan jag avslöja den :) Converse skor. Hon blev himla glad! :) Jag blev chaufför hem sedan, födelsedagsbarnet fick dricka öl under kvällen. :) Som tur var mötte jag Pitzon på vägen från Josses, han körde mig hem. Fick tassa runt i en mörk lägenhet sedan, Emmelie hade redan lagt sig efter sin sista träning för säsongen.


Födelsedagsbarnet          Mor & Far                         Morfar Stig


Jordgubbstårta - Mums    Converse!!!!!                    Himla glá idá!!


Jag var också med


En stolt mormor har förberett en sovhörna till sitt barnbarn





Kommentarer
Postat av: Anja

Vad gulligt av henne! :)

2009-06-28 @ 11:27:12
URL: http://anjaseerbe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0