Sova...

...och vila står på schemat. Det har blivit lite så varannan dag för mig den senaste tiden. Igår tex spenderade jag nästan hela dagen i soffan och tittade på film. Sov mesta delen av förmiddagen, men beslöt mig för att inte grämas över det. Utan vill kroppen sova, ska den få det! Snart kommer det nog inte stå sova och vila på vårt schema.. :)
Hade införskaffat mig lite begagnade hyrfilmer från Matöppet häromdagen, så igår blev det då "Scary Movie 4" (jag vet.. ibland suger min filmsmak, men kan ändå inte låta bli att skratta åt dessa.. ) och en svensk film gjord i USA med enbart amerikanska skådisar, "New York Waiting". Kan rekommenderas varmt! Måste bara tillägga att Beck filmen jag och Emmelie såg senare på kvällen hette "Hämndens Pris", en av de bättre än så länge (vi har nästan precis börjat titta på dem alla från början).

Började dagen med att ringa barnmorskorna. Hade haft problem med att sova pga av mina jäkla problem med hemorrojder. Ett mindre roligt ämne att prata om. Men ändå sen jag började äta järntabletterna har detta varit ett problem för mig. Har aldrig egentligen haft ont av dem, förrän nu. Nu värker de, kliar, och vill absolut inte gå ner i storlek trots att jag smörjer och smörjer. Fick reda på att vårt barn trycker på neråt nu i slutskedet, och det finns inte så mycket att göra åt saken. Ingen läkare skulle gå in och operera tex pga att jag nu är i v 38. Lugnare blev jag i alla fall, känns ju bättre att veta att barnet trycker på och därför går de inte ner i storlek i stället för att det kunde bero på något annat. Nu hoppas jag bara inte jag får vänta så länge innan lilla Plutten kommer, kan bli jobbigt fram tills dess.

Nettan och jag åkte på förmiddagen till Coop och handlade allt inför midsommarfirandet i morgon. Kändes ju skönt att ha det gjort. Mycket folk kan man snacka om, tur att butiken är så stor. Nettan hade med sig stora inköpslistan. Kändes skönt, hon har alltid superkoll så man inte missar något. :) Köpte med mig lite jordgubbar hem. 40 kr för en liten kartong. Sen slängdes ca 1/4 pga dåliga gubbar. Nä, där köper jag inga jordgubbar i morgon. Någon måtta får det vara.

En kompis som numera bor i Malmö med sin fru, Jennie, kom och hälsade på idag. Vi har inte setts på evigheter. Men det var kul att se henne!. Vi gick ut på stan och åt lunch på Siesta. Som sagt aldrig fel. Idag blev det Schnitzel för mig.
Passade på att hämta ut ett paket från On/Off, kameraväska till vår nya kamera, när jag ändå var på stan. Kan vara bra att ha, man är ju lite rädd om den och speciellt linsen.
Emmelie kom hem vid halv 4. Hon hade slutat lite tidigare idag. Då fick hon möjlighet att träffa Jennie för första gången. Nu har vi bestämt att vi måste ses alla 4 i sommar.

Känner att nu får det nog bli soffan igen. Det är livligt i magen och barnmorskan sa att det var viktigt att vila nu. Det goda rådet ska jag ta på allvar. :) Kan hända att det blir en film, "Goal", och eventuellt lite fotboll senare.

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Glad midsommar till er båda!

2009-06-19 @ 12:26:24
URL: http://www.helenathomasemilia.dinstudio.se
Postat av: Anna

Hej på er, kul att ni också har börjat blogga!

Jag tittade också på Goal i dag med Elias, den var riktigt bra!

2009-06-21 @ 00:41:16
URL: http://solvandan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0