Svetten...

...lackar. De flesta njuter nog nu när värmen äntligen kommit, och verkar vilja stanna. Men inte jag. Det är tungt nu, har börjat svullna om fötter och fingrar, och vad jag än gör så görs allt med ett flås...

Söndag förmiddag, Emmelie åkte ner till Strandvallen för att agera matchvärd i någon cup. Jag var hemma och övervägde att sitta på balkongen. Kom snabbt på att nej, det blir det inte. Rena bastun! Tillbringade förmiddagen inne i lägenheten, lite vid datorn, lite vid tv:n. Såg nån film på canal+. Diskade. Bäddade. Sånt där allmänt kul. Ingen bäbis på väg heller. Helgen blev lugn, rörelser kom det en del, men inga direkta sammandragningar. Inte som i fredags, när jag var beredd på att det var en start till ett värkarbete.

Emmelie kom hem runt 12 tiden. Duschade och fixade lite för att sedan åka ut till Mörrum för att hälsa på min jobbakompis Sara och hennes Henrik som blev föräldrar 17/5 till en liten Ebba. Hur söt som helst! Det var så varmt, så hon låg i bara blöjan. Det komiska är att Sara och jag fick jobb ungefär samtidigt uppe i Tingsryd. Sara började 1 månad tidigare än mig. Båda nyanställda blev sedan gravida. Det var ju mindre kul att berätta för chefen. Först Sara och sedan jag. Men men. Så är det i livet. Jag hann jobba 6 1/2 månad innan jag gick hem, Sara något liknande. :) Det roliga är ju att vi är mammalediga samtidigt i alla fall.


Söta lilla Ebba.

På hemvägen körde vi inom McDonalds och köpte oss en varsin Cesarsallad. I denna värmen blir man inte allför hungrig. Gott var det i alla fall. Kollade lite på fotboll. Bronsmatchen i Confederation Cup mellan Spanien-Sydafrika. Slutade till slut 3-2 till Spanien efter lite spänning.
Vi gick ut en runda efter det. Målet var Gottepralinen för att hyra en film. Vi hade siktet inställt på de nya Wallanderfilmerna. Först ut var "Hämnden", så den fick det bli. Bra! Håller ungefär samma mått som Beck. Emmelie köpte även första cd:n till Expressen med Astrid Lindgrens berättelser. Så nu älskade lilla barn har du även cdskivor som väntar. :)

Gick och la oss rätt tidigt, innan 22. Emmelie hade varit uppe tidigt, och stiger ju även upp tidigt när hon ska jobba i Löddeköpinge. Det var varmt och svårt att somna hade man. Rätt var det är börjar värsta hundskallen ute på gården, och de slutar inte heller. Irriterad som man redan är på denna gård, gör ju inte detta saken bättre. Jag stiger upp och drar ett lakan runt mig och går ut på balkongen. I höghuset mitt över gården finns det en liten bjäbbig hund på en balkong som bara står och skäller. Jag har ingen aning från vilken balkong, men man hör att det kommer från huset mitt över. I vårt hus svarar en annan hund, en stor jäkel, också den på en balkong. Det låter som det kommer från vår trapp, men jag har för mig att jag sett en stor jäkla hund på en balkong i mittrappuppgången. Där får de stå och skälla, ingen säger till. Är ägarna inte hemma? På massa balkonger i grannhusen ser man folk som går ut på sina balkonger. Klockan var ju efter 23. Det är verkligen ingen ordning här. Jag är så trött på denna gården redan. Aldrig en lugn minut. Vi hoppas inte vi blir långlivade här. Dagarna fylls av ungar som skriker, jag har egentligen inget emot ungar som skriker normalt, men det här är något annat. Jag tror jag hör ordet "mamma" tusen gånger/dag. Något barn som söker uppmärksamhet från sin mamma, men som sitter och röker på balkongen i sina bleka tatueringar, och skriker tillbaka "håll truten". Den chargongen är det här. Gånga detta med x antal familjer så blir ljudnivån något enorm. Njuta och läsa på balkongen om man skulle vilja det är uteslutet!
Nu är klockan 7 på morgonen och jag hör endast fiskmåsarna ute. Ljuv musik i mina öron.. låt det bestå under hela dagen!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Är det okej om jag länkar er?

2009-06-29 @ 20:33:31
URL: http://livetsom.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0