Trött...

...och åter trött.

Åter igen kom en dag i trötthetens tecken. Men vaknade i morse av att jag hade smått molande värk i magen. Framåt förmiddagen var de borta. Började fundera på att kolla genom väskan riktigt ordentligt så att vi verkligen har allt nerpackat om vi måste sticka till BB snart. Började också lyssna på musik på datorn för att välja ut låtar till en förlossningscd. Kom väl fram till ett tiotal låtar, men sedan tog tröttheten över allt tänkande. Fick lägga mig i soffan, och somnade bums.

Emmelie kom hem på sin lunch och åt här. Hur fint väder som helst sa hon att det var ute. I vanliga fall skulle jag känna panik över att inte gå ut en sån här dag, men jag bara orkade inte. Hoppas att vädret kan hålla i sig till lite längre fram i sommar, när jag förhoppningsvis inte är så här trött.

Fixade lite mat vid 16 tiden och började kolla på "Goal II". Har man sett 1:an får man se 2:an. Inte lika vass som den första, men den dög. Tog sedan, tro det eller ej, på mig skorna och gick ner till apoteket för att köpa salva. Sprang inom ICA också och hämtade ut ett paket som kommit idag. Vann en videokamera på Tradera för ett tag sedan, och idag kom den äntligen. Känns skönt, nu ska den laddas och sedan packas ner i väskan med allt annat. Vi hade ju köpt en videokamera i höstas, också den på auktion, men den gick sönder vid första användningen helt mystiskt på vår senaste damklubbsträff. Ingen såg det hända, och vad gör man? Vi skulle ju ha en till att filma vårt lilla barn.

Nu är Emmelie och spela match. Hon ville jag skulle titta, men det passade helt enkelt inte idag. Kanske på onsdag om jag är piggare, då har de match igen, den sista inför uppehållet. Skönt tycker jag, eftersom det börjar närma sig nu.

Igår var vi förresten och åt middag hos Emmelies föräldrar. Vi fick varmrökt lax. Hur fint som helst. Efterrätten bestod av jordgubbar, glass och grädde. Mätta och belåtna blev vi allt! :)
På vägen dit körde jag inom City Gross för att köpa, tack vare ett tips av Cissi, vanilj coca cola. Jag var helt besatt ett tag av denna fantastiska dryck. Men den försvann ur sortimentet här i Sverige. Kommer ihåg att mamma och pappa fick köpa kassar fulla i Tyskland när de var där och shoppade till mig, där hade de den lite längre än Sverige, för att sedan utgå även där. Men nu finns den alltså igen, vet ej för hur länge bara. Endast 33cl, men vem bryr sig om det? Första glaset på år blev det alltså igår. Behöver jag säga hur gott det var? :) Såg "Kartellen" ur Beck samlingen till det och fick fötterna masserade. Härlig avslutning på den veckan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0