Ella 4 månader!

Idag är vår underbara dotter hela 4 månader gammal! Du är älskad av så många...



Jag har verkligen blivit en dålig bloggare. Men tiden går så fort numera och det händer så mycket att tiden helt enkelt inte räckt till. Vi har tränat, tränar fortfarande två pass i veckan. Ett Boxpass och en Cirkelträning. Emmelie tränar lite mera. Det brukar bli ett Spinningpass och en extra Cirkelträning. För min del räcker det med två pass. Och hör och häpna, magen har blivit mindre... :)

Vi har varit på ytterligare en husvisning som inte gav något resultat. Tråkigt, men vi söker vidare. Önskar att vi sprang på "vårt" hus imorgon!

Lina fyllde år förra fredagen och då var vi på kalas. Smörgåstårta och princesstårta blev det. Härligt! Sen hade vi ju farsdag. Ella har ju inte någon pappa att gratta, men det blir dubbelt upp när det blir morsdag. :) Men vi hade ju ändå två pappor som skulle firas, våra egna. Så i lördags var vi hemma hos Emmelies pappa Rolf på middag. En härlig kalopps blev det där. Och på söndagen var vi hemma hos min pappa Leif, även där middag. Hasselbackspotatis och ytterfilé (tror vi :)) och en härlig cook-a-long efterrätt med ananas. Pappa fick blåbärsglögg och morfarskolamix. Ska bli intressant att smaka. :)

Vi har sett sista avsnittet av "Ensam Mamma Söker" och ställde oss frågan, varför ser vi på detta? En rätt pinsam serie egentligen. Men visst, finner de kärleken så varför inte?

Jag har lunchat med min svägerska Lina och varit smakråd när hon valde jeans. Jag har hunnit med Ikea en dag med mamma och pappa utan att förköpa mig. :) Ätit köttbullar med brun sås. Jag har stressat till mammagruppen, där vi gick genom barnsäkerhet, för att därefter springa hem med barnvagnen och sedan direkt till Däckcentrum för att byta till vinterdäck på bilen.

Jag har varit på sista Babycafét för hösten med Nettan och Elsa. Och jag har även hunnit med att luncha med Anna och Arvid. När vi gick på stan efter det köpte jag även den första julklappen (till Emmelie). Det har nog aldrig hänt innan. :) Så tidigt alltså... Jag har även tvättat, och tvättat och tvättat.

Igår hälsade jag på hos min gamla farmor som snart fyller 93 år. Det är så dåligt att jag inte varit där innan med Ella, men hon har varit dålig i omgångar och börjat bli lite vimsig... lite halv senil. Sen vill hon inte riktigt ta hand om sig själv och sin hygien, så därför har det inte blivit av. Men nu kände jag att jag var tvungen. Hon verkade bli glad i alla fall, trots att hon emellanåt var lite som en trotsig tonåring. :) Jag tog kort på henne och Ella, och hon undrade varför jag skulle ta så många kort på skitungen. :) Det är lite sådana här uttryck som kommer. Och det vet man ju, att det är ju inte farmor egentligen.

Vi har varit på babysim två fredagar också. Dessa gångerna i vattnet. Ella gillar det jättemycket. Man håller vissa grepp och gör vissa rörelser i vattnet och sjunger lite. Vi är väl ca åtta mammor med barn och Emmelie har varit med varje gång. Det är skönt att någon tar emot Ella när man badat färdigt och byter om på henne direkt. En annan måste ju fixa med sig själv. Många går dit själva, men det blir för krabbigt tycker jag. Det finns endast två duschar på stället, inga skötbord, och det är grupper både innan och efter oss. Fast så här funkar det jättebra. Vi badar Ella när vi kommer hem och jag duschar därefter. 

Vi hann med ett besök av Nettan igår med. Vad det handlade om berättar vi senare. :)

Det nalkas ju namngivning för Ella på söndag så igår åkte vi och handlade allt som behövdes. Det blev först en runda till Lidl och därefter Coop (eftersom Lidl långt ifrån har allt). Vi har bokat en lokal i Asarum där vi ska vara, så direkt efter det åkte vi dit och dukade. Det känns skönt att vara ute i god tid med lite i alla fall.
Emmelie är duktig på sådant där, att få saker gjorda. Innan vi åkte och handlade hann hon med att steka upp 4 kg kycklingfilé. Och nu på morgonen har hon kokat 2 kg pasta. :) Undra vad det kan bli av detta?

Vi hann med att se Idol igår också. Vi kom väl hem 20.10 och missade Eriks framförande. Jag tycker det var rätt att Eddie åkte. De som är kvar nu är riktigt bra, så det kan nog sluta hur som helst. Håller fortfarande på Mariette, tycker inte det var rätt att hon hängde löst förra veckan, men det kan vara bra med ett wake-up call ibland. Man ska inte ta något för givet. Calles och hennes duett var grym igår. Shit säger jag bara. Eskobars låt är även en egen favorit, och Heather Novas stämma helt underbar. Har dessutom sett henne live i Köpenhamn en gång. Då körde hon denna låten också, dock utan Eskobar, men med en av bandmedlemmarna.

Ella gör sina egna fantastiska framsteg lite då och då. Hon har tagit ut nappen ur munnen och hållt upp den för att sedan sätta tillbaka den. Vi har lagt henne på magen lite nu och då för att hon ska öva nacken och rätt var det var höll hon uppe huvudet riktigt bra. Innan har hon fått kämpa länge och väl. Och favoriten just nu är att hålla i sina egna fötter när hon ligger på ryggen. Vi har även satt henne i matstolen en kort stund, och där satt hon jättefint. Vi trodde hon skulle falla åt någon sida... Det lilla livet.. Så go!


Kusinerna hos Lina


Älsklingen sitter själv



Här är mina fötter!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

En stor grattiskram till Ella från oss. Hoppas ni får det trevligt idag på namngivningen.

Kram

2009-11-15 @ 12:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0