En intensiv vecka...

Denna veckan har nu gått mot sitt slut. Det har varit en intensiv vecka med mycket aktiviteter varje dag. Roligt när det händer saker, men nu känner jag att vi behöver lite vila... ;)

Förra måndagen körde vi som vanligt Boxpasset. Det var helt fullt, lite för mycket folk bara. Instruktören Maria sa att det var svårt att genomföra passet riktigt. Men det var kul i vilket fall. Känns skönt att träna, men man känner både stress och iver att bli av med gravidkroppen. Det kommer ta lite tid har jag förstått nu, men Emmelie säger att magen blivit lite mindre. :) Morfar Rolf och mormor Karin var barnvakt till vår solstråle.

Tisdagen spenderade jag och Ella i Tingsryd tillsammans med min jobbakompis Sara och hennes dotter Ebba. Ebba är 2 månader äldre än Ella. De kom och hämtade oss lite efter 8 på morgonen, sedan for vi först upp till jobbet på Posten i Tingsryd. Lite spänt var det allt. Har ju inte träffat jobbakompisarna sen jag gick hem i mitten på april, och sen dess har det hänt rätt mycket som de inte visste om mig sen innan. Jag visste ju inte hur de hade reagerat på att jag gift mig med Emmelie, och i så fall hur de nu hade reagerat på att barnet jag bar på hade 2 mammor i stället för en mamma och pappa. Men det gick bra. Någon enstaka kom väl aldrig fram som jag kanske hade trott skulle göra det, men någon kom fram och pratade med både mig och Ella som jag faktiskt inte trodde skulle göra det. Så det jämnade kanske ut det hela. :) Lite stressigt blev det ju. Som brevbärare vill man ju ut så fort som möjligt när frukosten är över. Så rätt var det var satt vi själva och fikade. :)
Som anställd på Posten i Tingsryd får man gratis inträde på Kaskad, badhuset. Jag hade aldrig varit där innan så vi passade på att prova på den varmare delen av badhuset när vi ändå var i krokarna. Ella var precis som i Lalandia skeptisk, men sen ändrade det sig. Hon började plaska och sparka i vattnet. De var så söta de små liven.


Sara med Ebba och Ella


Bilderna blev lite immiga i den varma luften.


Det är jobbigt att bada. Vi fick låna vilorummet för att mata och amma. Ella somnade på en gång. :)


När vi sedan skulle duscha satte vi Ebba i barnstolen som fanns där (praktiskt) medans Ella sov sött i badbaljan :)

Efteråt åkte vi trötta och hungriga hem till Saras mormor och morfar som bor mitt inne i Tingsryd och blev bjudna på middag. Jättehärliga människor som blev glada av att se de små liven. De hade även besök av trevliga vänner. Härlig köttgryta och äppelkaka fick vi. Jättegott!

Man var lite trött på kvällen, och typiskt nog fick jag grym huvudvärk. Antagligen pga av värmen och vätskebrist. Emmelie och Ida hade bokat in ett spinningpass. Det hade jag aldrig orkat med.

I onsdags var det dags för BVC. Klockan 11 var jag och vägde och mätte Ella. Nu är tjejen 63,5 cm lång och väger 6210 gram. Fick stressa upp en våning då vi hade föräldragruppen 11.15. Som tur var ligger det i samma hus. Denna gången handlade det om mat. Vid 4 månaders ålder är det ju ok att börja ge dem lite mat, tex lite mosad potatis. Ska bli spännande att testa. Hade sedan sällskap in till stan med Ylva och Sofie. Ylvas Oliver och Ella är även BB kompisar kom vi på. :)


Ella sitter och övar i sin Bumbo. Härliga lilla tjej!

På kvällen var det dags för träning igen. Cirkelträning. Detta är hur jobbigt som helst. Jag var hur trött och darrig som helst efteråt. Härligt! Då ger det antagligen. Mormor Sig-Britt och morfar Leif satt barnvakt denna gången. De hade lämnat ljuvlig äppelkaka i ugnen till oss. Tack!

I torsdags var vi på Babycafé tillsammans med Nettan och Elsa. Kusin Malte och Lina var också där. Vi verkligen gillar det. Gillar atmosfären på biblioteket. Denna gången var en kvinna från konsumentverket där och informerade. Nyttig information. Vi var väldigt få denna gången, men vi stannade kvar en stund och fikade i alla fall. Sedan gick resten av dagen i tvättens tecken. Man måste hinna med lite nyttiga saker också. :)




Ella biter gärna på sin tuggring. Och nu håller hon själv. Vid 3 månader händer mycket!!

Vi hade anmällt oss till Babysim och första gången var i fredags. Denna gången var det endast information. Alla satt uppradade med sina barn inne i den varma simhallen och svetten bara rann. :) Ska bli spännande nästa fredags när vi ska ner i vattnet. Emmelie följde med på sin lunch denna gången. Vi får se om hon hinner det framöver. Det vore ju bra om man var 2 i alla fall. Jag lämnade Emmelie och åkte sedan till min gamla klasskompis Camilla som jag inte träffat på evigheter. Vi pratar år. Det var kul att träffas i alla fall och hon bjöd på god soppa och pannkakor. Hennes pojkar Love och Elis märkte man knappt av att de var hemma. Söta pojkar!


Camilla med Ella i famnen. Hennes båda pojkar Elis och Love.

Sedan var det dags för fredagsmys. Vi lagade hemmagjord pizza. Åh så god den blev! Sedan blev det Idol. Emmelie har börjat tröttna på det nu och satt vid datorn i stället, men icke jag. Härligt tema denna gång och det var faktiskt många som inte höll måttet. Reza var den som var helt klart bäst. Nu gillar jag inte henne speciellt mycket utanför scenen, men hon var riktigt bra! Rabih fattar jag inte varför han är kvar över huvudtaget!? Mariette var inte heller jättebra, men är kvar i tävlingen i alla fall. Bättre tema för henne nästa vecka kanske?


Mums!

Efter Idol skulle vi lägga oss, trodde vi... Men Ella ville absolut inte det. Hon skrek och skrek. Vi testade mat flera gånger. Varje gång kändes det som att hon "slängde" sig över bröstet, men i nästa sekund börja vråla. Vi testade att få henne att somna genom att gå med henne och gunga... ja allt. Men hon var hjälplöst ledsen. Till slut tog vi fram hårdliften till vagnen och vaggade henne i den (som vi gjort någongång tidigare) och till slut somnade hon utmattad. Stackars liten. Man försöker ju verkligen tänka ut vad det kan bero på. Har jag ätit något olämpligt? Har hon sovit för lite? Ätit för mycket? För lite?

Igår spenderade vi hela dagen med Andersson/Svensson, Nettan och Håkan med Elsa. Noah var tyvärr inte med för han var hos mormor och morfar. Vi åkte till Kristianstad och shoppade. Vi trodde först inte att de hade öppet, men Håkan hade ringt och kollat innan. Vi hade siktet inställt på träningskläder. Man har ju mest massa urtvättade fotbollskläder här hemma. Emmelie och jag hittade likadana Adidas trekvarts byxor. Lite typiskt, men vad gör det? Så blir det ibland. De var ju så grymt sköna! Emmelie hittade även nya träningsskor. Sen att vi ramlade över ett par andra skor var hade vi kanske inte räknat med, men vi kunde inte låta bli. :)



På kvällen var vi sedan hemma hos Nettan och Håkan och tittade på "the Proposal" med Sandra Bullock. Vi var ense om att den var bra, lite smårolig och söt! Kan rekommenderas. Nettan hade gjort kladdkaka som vi åt efter vår kebabrulle. En härlig lördag helt enkelt!

Idag tar vi det bara lugnt. Vaknade av att Ella låg vaken i sin säng. Vet inte om jag nämnt att Ella sovit själv nu i sin korg i 2 veckor. Hon är så duktig! Vi låg alla och mös i vår säng innan vi steg upp sedan. Jag har suttit här vid datorn medans Emmelie har tvättat och hängt upp tavlor på Ellas rum. Här kommer resultatet.



Trevligt avslut på veckan! Vi ska försöka blogga lite oftare, men denna veckan hade vi lite för mycket bara. Kram på er alla!




Nu greppar Ella riktigt fint!


Sötnosen i sin fina regnbågsdress! :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj ja det var verkligen en intensiv vecka=)

Hälsa till Ylva från mig=)

Vilken härlig tavla med texten! Så söt!

Förresten panikskrik- kan vara så mycket... tänder, drömmar m.m du sa ju det själv: det händer mycket vid tre månader=) Och sju månader med tydligen... våra har sovit oroligt i två nätter nu, i natt var det Noah som hade panikskrik... slutade med att vi gav alvedon sen sov han lugnt igen... Tänder?

Ha det bra

2009-11-01 @ 13:53:27
URL: http://livetsom.bloggagratis.se
Postat av: Ida & carola

Gud vilken söt liten regnbågsdress. Och OMG vilka snygga nikisar - vart hittade ni dem?



Ja visst är det svårt när man inte vet vad de skriker för? Magont, närhet, sömnbrist eller hungriga?



Ha en toppen fredagskväll på er allesammans

2009-11-06 @ 13:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0