Jobbig onsdag!

Igår var verkligen en annorlunda dag. Det började med att jag var uppe och ammade vid 4, och detta har typ hänt 1-2 gånger sen Ella var runt 2-4 veckor. Därefter kunde jag inte somna om. Låg och vände och vred mig. Ella somnade dock som en stock. Det var ju bra. Vi har nu hennes säng inne hos oss. Den lilla korgen började bli för liten för vår långa tjej. Tyvärr blev det för trångt i sovrummet, men det får gå. Vill att vi alla ska sova skönt ju.
Vid 8 vaknade Ella igen. Jag var dödens trött, har ju vant mig vid de hela nätternas sömn. Gick runt som en zombie... Resten av dagen sov Ella knappt något. Fick henne att sova 30 minuter vid 12 tiden, och det märktes. Hon gnällde och skrek om vartannat. Ville inte ligga själv och var någorlunda nöjd när hon var i famnen. Men somna tänkte hon inte göra, fast att hon var så trött. Till slut la jag henne i vagnen och gick ut en lång runda. Hade fyllt min mp3 med massa bra musik, så det kändes som man kan gå hur långt som helst då. Vill ju inte ha mina riktiga hörlurar nu när man går i trafiken med Ella, utan har små ploppar (vilket jag egentligen inte alls gillar, för ljudet är så kasst då). Vi var nog borta i 2h och hann även med några ärenden på stan innan vi var hemma. Och Ella sov nästan hela turen. :)

När Emmelie kom hem började vi (Emmelie) stryka gardiner (vi har helröda i köket vid jul) och ställa upp julstjärnor odyl. Jag hjälpte till i den mån jag kunde, för Ella var inte glad (igen). Mysigt blev det till slut. Gillar skenet från vår röda julstjärna i tvrummet. Ringde mamma och pappa så att de kom lite tidigare. Det var deras tur att sitta barnvakt för vi hade cirkelträning. Det var bra för de tog över Ella så att vi kunde färda allt och byta om. Jag var så trött när vi gick till träningen. Dålig nattsömn och promenaden gjorde nog sitt. Passet var nog det jobbigaste sen vi började. Shit vad trött jag var. Men det är så kul, så jag vill inte missa det för allt i världen. Det är skönt att koppla bort hemmalivet för en stund. Ella hade varit så snäll så. Men det klart, hon ligger ju aldrig själv när mormor och morfar är där. :)

Vi åt köttbullemackor och kollade på "Arga Snickaren". Duschade efter det och sen direkt i säng. Ella somnade efter amningen på 1 minut. Hon var nog trött efter dagen.

Ella och jag vaknade idag nästan samtidigt, klockan 9. Så nu var det "vanligt" igen. Har sovit hela natten som en stock. Nu har Ella och jag ätit och sett "Bonde Söker Fru". Jag sitter här och Ella sover (fast nu vaknade hon) :)

Yes ha en bra dag alla! För oss blir det nog en lång promenad igen.

Kommentarer
Postat av: Yenny (& Jessica)

Skön att lill Ella "hittade tillbaka" till sin rytm igen :)



Hoppas ni får en skön helg!



Kram från Skåne :)

2009-11-26 @ 20:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0