Från Mariette till Kosläpp...

Är nästan precis hemkomna från ett spektakel som heter duga. Jag har väl någon gång hört talas om Kosläppet borta i Bräkne-Hoby, men aldrig riktigt tagit reda på vad det egentligen gått ut på. Det är väl kanske sånt man börjar göra när man fått barn, trots att Ella var något för liten kanske... :-)

Korna blev ju helt till sig när de öppnade grindarna och de fick fri passage ut. Kanske hade jag väntat mig mera hysteri av dem, men det blev en del sparkar hit och dit i frihetens tecken.

Massor av folk hade letat sig dit, närmare 6000. Vi hade blivit varnade att det skulle bli trångt, att bilar skulle stå huller om buller vid E22:an... Ta tåget stod det i Commersen. Men det var inte alls så farligt. Kanske hade de organiserat det mycket bättre än innan?

Bilderna går under gemensamt namn: FRIHET!


















Ella och Malte satt i sina vagnar och inspekterade spektaklet...


Vi mötte även på Elsa med pappa Håkan och Noah där borta. Kul, för det visste vi inte om...


Ibland luktade det inte så gott... Förklaringen kom när vi gick förbi denna ingärdade massa... :-)


Massa folk ville ta sig upp efteråt för att få gratis bulle och mjölk... Inte illa! Här syns Lina med Malte i vagnen, Karin och Emmelie med Ella.


Dessa ursöta tvillingar, födda i mars... Jag hade lätt kunnat kliva in och gosa lite...


Igår kväll var jag och Josse uppe i gamla antika och arnrika Bellevue Parken för att kolla in Idol deltagaren Mariette. Vår kompis Jennifer och Alarm stod för arrangemanget. Jag tyckte det var otroligt tråkigt att nyheten inte hade nått ut tidigare, för ynka 100 personer hade letat sig dit. Jag menar bara att Mariette är ju en sån otroligt begåvad musiker och sångerska. Det skulle ju varit mer folk...






Jag hade min gamla kamera med mig, den kommer man inte riktigt lika nära med och bilderna blev lite gryniga... men annars blev jag hyffsat nöjd. Bäst var ju "Dear Mr. President" och hennes egna "Lies Beyond".


Idag har vi även hunnit med att kolla på fotboll nere i Lörby. Denna gången mot Karlskrona FF. Tufft derby som slutade med seger för Lörby, 3-1. Vilken skillnad på spelet också om man jämför med förra veckan.
Vi hade Malte med oss, eftersom Lina var tvungen att måla i huset. Idag fick känna på hur det är att ha 2 barn. :-) Vi hade fullt upp, trots att de var otroligt lugna.


En blivande fotbollsspelare...


Malte undersöker gräset...




Fick blommor i present av morfar och Asta som skulle planteras. Promenerade iväg igår för att köpa jord... och vips blev det så här fint! Vårlikt även på balkongen.


Jag och Ella har haft en lunchvecka verkligen. I onsdags träffade vi Sara och Ebba, i torsdags träffade vi Anna och Arvid (Arvid och Ella på bilden) och hann även med Sabine och Wilma i fredags (tyvärr glömde jag kameran då).


Vår lilla tjej gillar inte att ligga på magen, därav blir det svårt att öva på det där med att krypa. Men ibland lägger vi henne ändå ner på magen och då kryper hon baklänges. :-) För en stund sedan hände detta, och rätt var det var hade hon kommit ända under våra sängar...


TREVLIG HELG! önskar vi alla. Vi har haft en perfekt start på vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0