Back in action!

Då var vi tillbaka! Emmelie jobbar igen. Det blev en lång helg, med mycket vila och MYCKET film. Inte mig emot. :-)
Emmelie var trött och det tog tid att komma igen med maten. Jag och Ella fick aldrig maginfluensan (peppar peppar), även ifall jag varit rätt kass i magen. Kanske en variant av det hela?!

Vi fick hoppa över babysimmet förra fredagen. Vi visste inte om vi bar runt på influensan, och tänkte därför på alla små barn både före och efter vårt pass också. Däremot var det dags för Babyrytmiken igår igen. Denna gången gick det lite bättre med sångerna. :-) Vi stannade och fikade efteråt. Hade givetvis glömt mellanmål till Ella, men hade lite majskrokar med mig (som tur var). Det visade sig att en liten kille vid vårt bord även han är BB kompis med Ella och Wilma, och även han är född samma dag (14/7). Det var ju lite roligt!

Igår fick Ella denna sommarhatten av Emmelies jobbakompis Fia. Det var även hon som virkade förra hatten hon hade på sig för ett tag sedan. Lite stor är den ännu, men till sommaren ska den nog passa.






I söndags tog vi lite luft och gick Gölarundan. Vi var rätt dåliga och hade bara 5/12 rätt. Usch, vi hade verkligen inte hängt med bland nyheterna denna veckan. :-) Det gick rätt trögt ändå, en halvfrisk fru och en tung bäbis gjorde sitt.


Emmelie skötte bingot! Jag bar på en sovande Ella... Ella vilar ut i soffan efteråt, medans vi fikade.


Senaste veckan har det blivit en del badande och duschande för Ellas del. Ibland slutar det i duschen 2 g/dag pga hennes bajs. Ja, det har runnit längs benen eller så har hon suttit i någons knä (mest mitt då) och så har det gått rätt genom och båda har fått duscha och byta kläder. Man märker många förändringar när hennes mat förändras.

Sist passade jag på att ta lite kort som jag tänkte fixa lite med vid ett lugnare tillfälle. Vi satte henne i bumbon i badkaret och fyllde med lite vatten. Det funkade jättebra. Hon kunde sitta och leka med sina saker och det var lättare att tvätta hennes hår osv. Jag satt givetvis med henne hela tiden i karet :-)








Sen måste jag bara erkänna att både jag och Emmelie blivit lite bitna av Tradera. Vi har nu vunnit vid tre tillfällen. Igår vann vi tex en turkos adidas dress till Ella för endast 111 kronor. Jag vann 3 stycken Astrid Lindgren böcker och vid ett tidigare tillfälle vann vi en PoP body som var oanvänd. Vi lägger upp lite bilder senare.


Vi har nu en bestämd liten tjej. Hon blir arg om hon inte får fjärren i soffan, eller om hon sitter med vid datorn ska hon slå på tangentbordet, får hon inte det blir hon arg och skriker... Hon vill inte bli lämnad själv och kan slänga sig bakåt bara så där. Har man henne i famnen kan det göra väldigt ont.
Och häromdagen ville hon inte heller ligga i vagnen, inte ens halvligga. Nej, nu vill hon sitta upp och titta runt omkring sig. Det är kusligt vad fort det går. Hon är liksom inte "bäbis"  längre. Hon går även runt i gåstolen nu. Blev helt paff igår i köket när hon rätt vad det var stod helt bakom mig. :-)


Ella biter gärna på sina tår!

Kommentarer
Postat av: Paula

Det där med bajset kan också ha med tänderna att göra. Dom kan bli lösa i magen och det har definitivt stämt på våra små pojkar :(

2010-02-10 @ 18:41:28
URL: http://paulasworld.blogg.se/
Postat av: Yenny & Jessica

Har sagt det förr... och kommer säga det igen... er Ella är SÅ SÖÖÖT! Vilket vackert barn!



Skönt att ni mår bättre!

Kram från oss!

2010-02-11 @ 15:20:57
Postat av: Ville

Hej Ella!



Vad busig du verkar vara, kan du gå snart? Avis, mina mammor säger till mig att jag får vänta ett par månader till innan jag kan. Jag gillar också att bada, kanske kan vi plaska i vattnet i sommar? Hörde att vi kanske skulle till Danmark ihop då? Spännande!!! Jag har en badgroda du kan få låna.



Jag har ätit gröt nu 2 dagar i rad, fick du också ont i magen av det? Kanske därför du bajsar så mycket? Nu ska jag öva på att vända mig lite mer. Börjar bli bra på det.



Hälsa dina mammor så mycket=)Kramar från din kompis i Lund

2010-02-11 @ 19:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0