Middagsbjudningar!!

I fredags hade som nämnts innan Ella namnsdag. Vi hade inte köpt något speciellt till henne, utan har sett det som så att vi har ju vunnit lite på tradera som är till bara henne. Det får bli som en namnsdagspresent, även om det inte kom något just i fredags. Mormor Sig-Britt och morfar Leif skickade ett Grattis kort på posten, och när jag och Ella tog vårt vanliga fredagsbad efter babysimmet kom Nettan upp med ett paket från Noah och Elsa. Vi blev så glada (Ella också). En härlig Molobody till sommaren. Tack snälla ni! Ni är så härliga ungar!!!





På kvällen var vi hembjudna till Hanna och Cesar (Fredrik jobbade) på middag, och OS. Hanna hade gjort jättegod mat som hon var jätteskeptisk till innan, men det var verkligen JÄTTEgott! Rullad lövbiff med ost, rotfrukter i ugn och rödvinssås.

När vi kom gick Cesar och hämtade ett paket till Ella, sen hjälpte han henne att öppna det. Det var en leksak att ha i vattnet när man badar som jag tror skulle göra bubblor + att den spelade en komisk musikslinga :-). Ska bli spännande att testa den på fredag! Tack också till er, goa vänner! Ella blev så gratulerad på sin första namnsdag.

Var det någon som missade Anna Haags silvermedalj? Inte vi i alla fall. Vi stod upp och skrek! Hann se lite hockey med, men det var ju ingen jättesensation. Sensationen kom däremot när Ella först åt en portion välling och sedan somnade och vi kunde lägga henne i Hanna & Fredriks sängar. Redan vid 9 sov hon. Det har ju aldrig hänt tidigare. Hon vaknade i och för sig till efter en stund, men efter att jag ammat henne somnade hon om. Vaknade inte när vi klädde på henne ytterkläderna och åkte hem. Ett framsteg helt enkelt!


Cesar hjälper Ella öppna sin present.


Den spelande flodhästen!


Goa ungar!


Det syns att de har en varsin hjärthalva! :-)


Efter en slapplördag i OS-soffan begav vi oss med Emmelies föräldrar och syster med familj till Thairestuarangen och åt. Det var verkligen längesen vi åt Thai nu. Vi tog någon rätt med flera smårätter i, som jag inte alls gillade. Jag skulle tagit nr.10 som jag alltid gör. Jag är ju inte så förtjust i cocosmjölken, och de räkorna var alldeles för starka. Men de andra tog samma rätter och var mer nöjda än vad jag var.


Det ser ju faktiskt gott ut!

Vi gick sedan hem till Lina och Mikael och kollade på Melodifestivalen. Denna gången var nog den bästa omgången hittills. Darin var ok, men framför allt gillade jag hårdrockstjejerna. Heja! Hoppas det går vidare i andra chansen! Ella somnade direkt efter vällingen (och lite gröt) även denna kväll, och sov en stund i Linas & Mikaels sängar. När vi sedan gick körde Emmelie sina föräldrar hem, och jag bänkade mig framför tv:n och curlingen med de svenska damerna. Men gud vilken besvikelse. De var så dåliga och hade förvisso rätt mycket otur, men att förlora med 10-1. Nope. Inget bra! Vilken tur att vi innan dess hade fått 2 medaljer i skidor. Marcus Hellner Guld och Johan Olsson brons. Vilket race!!!




Malte kan nu stå upp med sin gåvagn.






Ella äter vällingen i en drickkopp i stället för en flaska. Men det går ju det med...


I söndags åkte vi direkt hem efter frukosten till Anna, Anders och Arvid i Mörrum. Vi hade egentligen tänkt gå Gölarundan, men med vagn hade varit svårt idag. Vi fikade hemma hos dem och gick därefter en runda runt där de bor. Anna hade gjort härliga semlor och någon chokladkaka med polkaglasyr. Hur gott som helst! Anna kan sin grej.




Arvid har blivit en stor kille.


Det skiljer bara ca 2 veckor mellan Ella och Arvid.


Ella lånade Arvid gåstol.



Under promenaden föll det lite snö... På Arvids vagn kunde man verkligen se hur en snöflinga ser ut. En vacker kristall!! Med lite förstoring ser den ut så här!



Från ena kalaset till ett annat. Nettan och Håkan hade hittat en lax i frysen som vi blev inbjudna till att äta. Varmrökt lax är inte dumt om man säger så. Speciellt inte om Nettan har fixat till den.
Sen satt vi bara och slappade och pratade. Vi funderar på att ta en långweekend i sommar tillsammans, och klurade lite på detta. Vi får väl se vart vi hamnar och när.




Elsa är en riktig solstråle!


Syskonen Andersson




Ella och Elsa har funnit varandra, och Elsa insekterar Ellas huvud. :-)


Den perfekta kocken!


Söta lilla Noah var först på plats vid matbordet när det vankades "kaka" i detta fallet semlor. Där satt han en stund och väntade in oss andra. :-)


Fantastiskt goda semlor!

På kvällen trotsade vi OS en stund och kollade på en film vi hyrt, "Allt för min syster". Jag vet inte vad jag ska säga om den. Den var inte dålig, men den berörde inte heller. Jättesorglig handling, men nej, skådisar och regissör levererar inte. Jag kan inte se Cameron Diaz som tonårsmamma tex. Emmelie grät förvisso lite, och jag om någon brukar lipa (i "Spårlöst" eller "Extreme Home Makeover" tom), men tyvärr inte i denna. Se den om ni vill!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0