Orolig sömn!

Igår gick vi och la oss efter "I En Annan Del Av Köping". Vi var lite trötta och läste lite innan vi släckte. Ella hade somnat redan vid 20 tiden. Precis när jag somnat vaknade Ella och ville upp. Jag tror att klockan kan ha varit runt 23. Försökte somna henne direkt, för att inte väcka Emmelie (som jobbar i Lödde idag), men misslyckades med båda. Ella somnade inte och Emmelie vaknade.

Jag och Ella gick upp. Bytte blöja. Gick runt. Sjöng. Ammade. Till slut somnade hon. Vi gick och lade oss igen, och det gick väl någon halvtimme, sen var det dags igen. Det var bara att gå upp och fortsätta nattandet. Det är inte lätt när ens barn inte vill ta flaskan med välling och man försöker sluta amma. Alltså ammade jag igen och hon somnade om. Det kan ju vara så att min mjölk inte är lika mättande längre, vi har ju märkt det någon gång om jag ammat större delen någon dag då det varit stressigt.

Har någon tips på hur man gör nattetid? Ska man fixa gröt eller annat?

Trodde att Ella skulle sova länge idag eftersom vi var uppe en del i natt. Hon brukar sova mellan 20.30-09.00 (ungefär), men vaknade vid 7 och ville upp. :-) Så nu är vi uppe!! Och tänker förbli så.

Kanske är det tänderna som spökar ändå?!

Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: Viggo,Krille & Cissi

Hallojsan =)



Vad duktiga ni är på att blogga!

Vår blogg väntar nog på ngt liknande bloggens hjärt-lung-räddning...hmm.

Hittade hit genom Netts blogg.

Ett stort grattis till bröllopet & till ljuvliga Ella =). Tänkte att ni kan ju prova gröt som sista mål inför natten eller mosa en banan om Ella föredrar det mer. Viggo (sonen) höll sig mättare på gröten än på vällingen (fast ett tag fick han ändå välling mitt i natten oxå). Viktigt att sova =)



Ta hand om er & ha en härlig dag!

Kram /Cissi m familj (från fotbollen, Svängsta)

2010-02-01 @ 15:38:48
URL: http://bengtssonsvensson.blogg.se/
Postat av: Paula

Mina pojkar har samma dygnsrytm. Somnar vid 20.30-21.00 och vaknar vid 09 på morgonen. När dom höll på som er lilla flicka så var det tänderna på gång. Det kommer och går i perioder, tyvärr. Men när man fattade att det var tänderna så var det inte lika jobbigt längre. Det som är jobbigt är att inte veta vad det är som är fel.

2010-02-01 @ 16:07:19
URL: http://paulasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0