Ensamma hemma.

Igår var en rätt lugn dag. Var hemma och tvättade och kollade lite på OS. När Emmelie kom hem från jobbet lagade vi middag, och Emmelie testade att laga lite annan mat till Ella för första gången. Hon tog undan lite köttfärs och kokade det tillsammans med lök, morötter, vitlök och oregano i morotspuré. Mixade sedan allt tillsammans med pasta. Ella åt lite av det, och Emmelie var så stolt. :-) Det vore ju jättebra om hon kunde äta mer av vår mat. All burkmat man köper är jättepraktisk, men svindyr i längden. Vi får hålla tummarna att det funkar framöver.

Var även på vårt andra Spinning pass på kvällen. Idag var det rätt jobbigt, men det är ju en sådan träning som man kan göra hur hård eller lätt man vill. Det dumma är ju bara att "asen" tar stryk. :-) Jag kör inte med vadderade byxor eller silikonsadel. Inte ännu i alla fall. Men nu känner jag för Box snart igen. Men det blir det nog på måndag för imorgon är det jag som bokar passet till måndag (man kan bara boka tidigast 5 dagar innan).

Idag var vi iväg tidigt för att ta oss till Babyrytmiken i Asarum. På bilen låg åter igen ett lager med snö. Fick skotta ut den. På vägen ut till Asarum såg jag en lastbil som mer eller mindre glidit in i Jysk huset med sitt släp, antagligen i svängen. Denna snön börjar faktiskt bli lite för tröttsam nu. Stackars alla "skottare". De hinner ju inte med.
Väl ute i Asarum möter jag en tom parkering och det slår mig plötsligt att det är Sportlov. Under loven är det ingen rytmik. Men utan skolbarn i hemmet är det inget man har i huvudet. Jag ser Sabine komma fram mellan häcken ut på parkeringen, det har slagit henne också. De kunde ju nämnt något förra gången. Men men. Det var bara att köra hem. Hade en del ärenden på stan, så jag la Ella i vagnen när vi kom hem och gick ut i drivorna.
Trodde mitt hjärta skulle stanna när jag passerade ett hus, och hör en duns precis bakom mig. Vänder mig om och ser en snö/ishög som fallit från taket. Och det var INTE lössnö. Tankarna bara for i huvudet, tänk om det hamnat i vagnen över Ella?! Helt plötsligt blev jag livrädd för tak. Jag såg istappar falla i mitt huvud... Gick resten av turen på gator som inte hade höghus precis vid trottoaren, eller mitt i vägen.

Har nu varit på cellprov. Det var inte jättekul, men nu är det förhoppningsvis hela 3 år till nästa gång. Skönt att ha det gjort. Jag är glad att möjligheten finns som den gör här, att man tar prov vart 3:e år. 

Nu är Ella och jag ensamma hemma. Emmelie har precis åkt på kurs till Danmark och kommer inte hem förrän på torsdag kväll. Det kommer bli tomt, men värst blir det nog för Emmelie. Ingen av oss har ju varit borta från Ella på nätterna innan. Jag hade inte velat det frivilligt i alla fall. Men när det handlar om jobbet har man ju inget val.

Nu blir det soffan ett tag, får passa på när Ella sover.

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0