Maginfluensa

Vi vaknade i fredags morse halv 6 av att Ella satte sig i sängen och sa tåka (torka). De visade sig att hon spytt vår lilla stackare.
Hon hann spy 2 gånger till innan jag gick till jobbet halv 8. Det värsta är att man nästan kan framkalla illamående när man vet att ngn har maginfluensa.
Hon bajsade löst och spydde en gång till sen under dagen. Men lika pigg va hon för de. Å överlycklig över att bli satt i badkaret när hon spytt. Badkaret är hennes absoluta favoritplats!
Vi hade hela helgen planerad men fick tyvärr ställa in i stort sett allt. I fredags skulle vi ut och äta med Hanna och Fredrik, ngt vi sett fram emot länge. Ella skulle från början va hos Lina och Mikael och sova över där men i och med att Malte  också haft maginfluensan under veckan så blidde de inget med det. Vi velade länge hela dagen vilket vi skulle göra men i och med att Ella va så pigg och att pappa inte hade ngt emot att va barnvakt nga timmar så beslöt vi oss att gå ut och äta. Vilket vi inte ångrade för det var fantastiskt god mat. Å det hade gått bra hemma också, varken kräk eller bajs.
Peppar peppar så har jag och Jessika klarat oss än så länge och jag tror att vi kan ropa hej nu för nu har de där dramatiska 48timmarna gått. Dock har Jessika dragit på sig en förkylning igen me feber och hosta. Hoppas inte det blir värre och att bebis stannar minst nga dagar i magen för just nu är hon inte i skick att föda barn.
I em ska jag och Ella hem till Malte och leka, det har båda kusinerna längtat efter. Har inte kunnat träffas på 2 veckor pga förkylningar och maginfluensor. Jessika ska passa på att vila. I förmiddags var vi ute och gick en sväng med Hanna, Fredrik och Cesar. Underbart väder med sol!!
Melodifestivalen igår va inget bra alls! Gillade nog inte ngn låt, jag har redan min favorit i Swingfly!
Igår hann jag både städa och handla och även hämta och bädda bebis korg! :-)

Bebis lever rövare i Jessikas mage och det verkar som om hon/han aldrig är still. Undrar om det blir på samma sätt utanför magen, då har vi att göra! :-)


Å gissa om vi blev chockade igår när en av våra vänner va med i Postkodsmiljonären!! Mkt synd att han missade en fråga men han va verkligen duktig och de pengar han vann är pengar det också så stort grattis Mange!!




Kommentarer
Postat av: Regnbågsmammorna

Åh stackars liten.

Peppar peppar och allt man kan säga - måtte vi inte få magsjuka.

Trevlig söndag

2011-02-13 @ 16:04:25
URL: http://www.regnbagsmammorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0