"Nana"

Har lämnat en lätt ledsen Ella på dagiset. Igår och idag gick det lite bättre än förra veckan. Hon var endast ledsen tills jag gick ut genom dörren. Och det känns ju skönt! Nu går jag hem utan att må dåligt i alla fall. Känner mig väldigt trygg med fröknarna (kan man kalla dem för det? Eller rättare sagt vill de det?)

Storm ute, och jag har sovit kasst som vanligt (med eller utan storm för min del). Hämtade in Ella vid halv 12 i natt. Man försöker in i det sista få henne att sova i sin säng, speciellt nu när jag behöver min sömn, men det går inte alltid. Som i natt då. Stormen gjorde ju sitt också. Jag trodde ärligt att fönstret skulle gå sönder. Otäck känsla! Nu ska jag passa på att vila när Ella är på dagis.

Gissa vilken låt som går mest här hemma just nu? Ja, det skulle ju egentligen kunna vara 2 olika, för vi är ju 3 tjejer här hemma nu (och jag har inte haft chansen att konkurrera om någon speltid ;) ).

http://www.youtube.com/watch?v=jp8AHUtnfCw

Detta är då Emmelies favorit från i lördags i Melodifestivalen. Swingfly. Den har gått varm här sedan dess, men nu har de tyvärr plockat bort allt från youtube med de låtarna som gick vidare. Inte detta klippet dock. Vilken låt gillade ni bäst?

http://www.youtube.com/watch?v=FJfFZqTlWrQ

Och här kommer Ellas favorit. "Nana" som den numera heter (So What med P!nk). Vi får lyssna på den hela tiden. Nu har jag tom fixat en kopia av P!nk's senaste samling till bilen. För där kan man ju inte bestämma själv vad som ska spelas på radion. :) Men vi är så glada att hon gillar P!nk, so do we!


I LOVE P!nk!!!!!


Nu är det skor och mössor som gäller. Dessa små "lackskor" har Emmelie haft som liten, men de är några cm för stora för vår lilla tjej just nu. Men det spelar ingen roll. Det låter ju om dem... och då är det lite extra spännande!


Majs är gott, även om det är i plast!


Bus blev det i söndags när Ebba med mamma Sara var och hälsade på.


Så söta! De gick och släpade på dessa stolarna i hela lägenheten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0