Dagis... check!

Det är andra dagen hemma själv nu. Första dagen själv på dagis gick jättebra för Ella igår. Jag lämnade henne vid halv 10, och hon gick direkt in och vände sig inte om. Ulrika fick be henne vinka, men hon brydde sig inte om det heller. :) Lite snopet gick jag därifrån. Jättelättad givetvis. Så klart vill man ju inte att hon ska vara ledsen.

Likadant var det idag. Hon gick rätt in i lekrummet, vände sig om, men vinkade inte. Jag hoppas att det gått lika bra idag.

Dagarna har gått rätt fort nu de senaste dagarna. Vi har varit på inskolning på dagiset i 3 dagar. Emmelie har börjat jobba igen. Det har blivit lite farande ner till Skåne med början förra veckan. En omställning för henne. En omställning för Ella, som har haft mamma E hemma sen i maj. I morse var hon så söt när hon pekade på Emmelies stol vid matbordet och sa "mamma bobba". :) Givetvis en omställning för mig med. På kvällarna stupar jag i soffan. Helt slut. Jag märker att jag behöver vila mer nu. Så lite skönt är det nu att dagiset funkar, och jag får lite egentid med vila osv.

I lördags var jag på damklubb. Vi är 16 tjejer som hållit igång klubben nu ett par år. Denna gången ingick jag i arrangörsteamet. En lugn, men innehållsrikdag. Vi var hela 4 gravida tjejer denna gången, så vi drog ner lite på tempot.
Dagen inleddes med luftgevärsskytte. Jättekul, men svårt. Sittandes gick det jättebra för mig, men stående var hur svårt som helst. Geväret var tungt och det var svårt att hålla geväret stilla. Jag är glad dock att vi inte körde skytte liggandes iaf. :) Och jag måste bara säga att jag beundrar alla skidskyttar! Med andan i halsen måste det vara skitsvårt!
Vi höll till i en lokal ute i Åryd sedan. Där hade vi chokladprovning. Det var lite kul. Tyvärr hade jag varken smak eller lukt då, så någon bra "provare" var jag inte. Kunde endast urskilja konsistensen och ibland kände man av om det var något extra starkt eller salt.
Sedan blev det handboll (VM), mat, prat, dricka och lite tävling. Prisutdelning hann vi också med. Lyckad dag!

Nu blir det lite diskning och lite annat nyttigt!



Mammornas älskling på väg till dagiset i morse!


Igår morse hittade Ella en ny keps! :)


Sötnosen med och handlar på Coop!


Stora tjejen nu!


Hanna, Cesar, jag & Ella gick för att mata fåglarna i måndags. Det var helt sjukt. Fåglarna var helt galna!!
En and hoppade tom upp på Ellas vagn när hon höll i en brödbit. Hon blev givetvis rädd, som oss andra. Cesar ville hem. Hanna blev biten i skon och en and hoppade/flög upp och tog en brödbit från min hand. Måsarna flög runt våra huvuden. Det var helt galet. Nu går vi nog inte dit på ett tag. :)


Kusin Malte var här igår med mamma & pappa och åt vofflor. Emelie & Noa skulle också ha kommit, men Noa fick feber. Synd! Men när han blir frisk ska vi göra ett nytt försök.








Lite skyttebilder från i lördags! Anita, Linette, Josse & jag.






Chokladprovning! En hel del sorter. Det ingick även äkta chokladdricka som vi drack under skyttet, och även chokladte och chokladkaffe.


Middagen från Rullande Köket bestod av fläskfilé, kycklingfilé, potatisgratäng, bröd, kalkon, grekisk sallad och tzatsiki. Satt fint!


Kvällens vinnare! Cilla, Heléne & Linette.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rullande köket i närheten av stilleryd?

Tenngränden?

2011-01-28 @ 21:44:08
Postat av: Jessika

Så vitt jag vet så håller de till i Åryd, och säljer från sin vagn i hamnen i Karlshamn.

2011-01-29 @ 15:17:58
Postat av: Anonym

googla man rullande köket så kommer adress tenngränden upp....Skulle du kunna fixa tfn.nr till "Åryds rullande kök" och skriva det i bland kommentarerna? Var chokladen därifrån också?

2011-01-30 @ 01:00:30
Postat av: Jessika

Nej chokladen kom från ngt ställe i Kristianstad. Men absolut kan jag fixa telefonnumret till Rullande köket. Ge mig din mailadress ska jag maila dig numret.

2011-01-30 @ 13:57:15
Postat av: Jessika

Anonym: sjävklart kommer vi inte publicera din mailadress.

2011-01-30 @ 13:58:32
Postat av: Jessika

Till anonym:



http://www.chokladstudion.se/



Telenr till Rullande Köket är: 0706891550 (Camilla). De har utkörning i hela Blekinge.



Lycka Till

2011-01-31 @ 12:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0